Dynojet - gmmelgixxer

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Jag har ett gammalt Dynojet-kit för ombestyckning av slingshot-förgasare,
stage 1 eller 3 som såldes av K&N i början av 90-talet.

Det finns en beskrivning där man modifierar den vakumstyrda trotteln i varje förgasare genom att borra upp och plugga en av lufthålen på undersidan. Vad syftade den ändringen av håldiameter till ? Snabbare/långsammare lyft vid gaspådrag ?

Här en scannad version av instruktionen :
http://suzuki.medial.com/gsxr/dynojet-txt2.jpg

Och så här ser kitet ut :
http://suzuki.medial.com/gsxr/dynojet-kit.jpg

Vad brukar man uppleva för resultat av stage 1 ? :va
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hålet i trotteln gör att trottlarna lyfts lite snabbare. Enbart av värde om man kör RR seriöst - fast då kör man inte med en gammal gixxer från 80-talet.

Sök på "Dynojet" här på sporthoj och läs och du kommer mycket troligt att slänga lådan med kitet i närmsta soptunna. Det skulle iaf jag ha gjort.

Dynojet-kit för förgasare är skräp. Dynojet Power Commander för insprutade hojar är bra.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Lyssna på brink...sätt inte dit något Dynojet. Originalgrejorna håller bättre. Trottlarna lyfter inte bara snabbare, de rör sig också mer. Du kan få en viss effekt i snabbare gasrespons på höga varv men hur ofta ligger du på de varvtalen? På sikt sliter det ned trottlarna och nålsäten och hojen går som skit.

Jag har ett steg 1 + KN-filter på min R1100 och det kommer jag att slita bort så fort jag kan (och har råd). Än så länge funkar det men med tanke på vad som hänt ett antal kompisar som lockats att kitta sina hojar så vet jag att klockan klämtar....
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Grejorna befinner sig fortfarande i sin låda så ingen skada är skedd (ännu) :tomten men det är intressant att höra från andra som redan provat.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top