dynojet eller liknande

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
Nån som vet vart man kan hitta ett dynkit eller liknande till min hoj

det e en yamma yzf 750r -93

har kollat runt med svenska handlare men ingen har eller kan fixa

Napsyl skrev:
Nån som vet vart man kan hitta ett dynkit eller liknande till min hoj

Varför vill du ha ett Dynojet kit? Vad vill du åstadkomma? Vad är det som inte går att justera i originalförgasarna annat än med Dynojet kit?

Jag tror... att det enda du vill göra är att få den att gå mindre ryckigt i låg/mellanregistret när den är kall. Isf ska du shimsa/justera upp dina trottelnålar 0.5 till 1.0 mm. Kostnad, gratis.

Om du har monterat ett effektsystem ska du även öka upp huvudmunstycket ett snäpp, t.ex. från 115 till 117.5

Originalluftfiltret duger väldigt bra. Ett K&N gör väldigt liten effekt - det är definitivt inte värt pengarna. Vill du ha effekt, plana och porta topplocket istället.

Dynojet kit är dyra. Råd på sporthoj.com är gratis.

Re: Re: dynojet eller liknande

andersbrink skrev:
Varför vill du ha ett Dynojet kit? Vad vill du åstadkomma? Vad är det som inte går att justera i originalförgasarna annat än med Dynojet kit?

Jag tror... att det enda du vill göra är att få den att gå mindre ryckigt i låg/mellanregistret när den är kall. Isf ska du shimsa/justera upp dina trottelnålar 0.5 till 1.0 mm. Kostnad, gratis.

Om du har monterat ett effektsystem ska du även öka upp huvudmunstycket ett snäpp, t.ex. från 115 till 117.5

Originalluftfiltret duger väldigt bra. Ett K&N gör väldigt liten effekt - det är definitivt inte värt pengarna. Vill du ha effekt, plana och porta topplocket istället.

Dynojet kit är dyra. Råd på sporthoj.com är gratis.

Men...men...dynojet är ju fräckt. Bra grej att nämna när man ska sälja hojen osv. :notme

Re: Re: Re: dynojet eller liknande

Matin skrev:
Men...men...dynojet är ju fräckt. Bra grej att nämna när man ska sälja hojen osv. :notme
Vad är det för fräckt met nåt som inte är ett dugg bättre än orginal grejorna?

Re: Re: Re: Re: dynojet eller liknande

Gildemeister skrev:
Vad är det för fräckt met nåt som inte är ett dugg bättre än orginal grejorna?

Menar du att jag hade behövt ha med en :rolleyes: också? ;)

Dynojet

Håller med Mr Brink. Dynojet är "junk"!

Plockade just bort alla dynojet grejer från egen yzf-750 -93 pga. att svackorna i effektkurvan inte gick att råda bot på...

Har du problem i nedre/mellanregistret så kolla följande : rent luftfilter, rätt inställd exup samt checka nålrören för slitage (ovalitet). (emulsion tubes/ needle jets heter det visst in english). Det kan ha en markant skillnad fast dom inte nödvändigtvis ser så slitna ut med ögonmått...

Ifall cykeln annars fungerar, och har en bra effektkurva, så rör den inte! DO NOT TRY TO FIX WHAT´S NOT BROKEN.... :rolleyes:

Trodde man dyno kita hojen för o plocka ut en o annan häst till

men det e tydligen inte värt pengarna

sitter redan ett kn filter i den

tackar för svaren :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden