Dynojet = dynga !!!

jånas

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Hoj
Suzuki vz 800 Marauder, Kawasaki z1000, kawasaki z650, Zundap Apollo 50cc 1953
Tjellu på er alla moppe diggare !

Jaha ja som rubriken lyder så är jag en smula besviken på dynojet skit.
Jag äger en Suzuki marauder 800, denna moppe är utrustad med dynojet steg 3 :arsele
Jag har väl tyckt att den går utav bara h@£$$$@, men den har varit lite väl törstig.
Så för att råda bot på denna bensintörst så kikade jag lite under tanken, med lite fnulande och petande insåg jag snart att vissa delar borde bytas ut, så emulesionsrör och nålventil byttes ut. Tyvärr verkade det inte bli varken till eller ifrån med förbrukningen, så vidare fnulande var tvunget!:confused::confused:

Efter mycket övervägande så blev det till att återställa motorn till original bestyckning.
Men efter som jag har raka rör så beräknade jag att öka lite på huvudmunstyckena, vilket gjordes till enorma 100 fram och 110 bak :D
original är ju som bekant 90 fram 100 bak
nålen sitter på 3:e hacket uppifrån
Denna höjdes till 4:e hacket
opsi opsi Dena törstiga marauder blev helt plötsligt trevligare i motorgången, förbrukningen, axelerationen och toppfarten.

Nu drar den 0,33 blandad körning
Förut drog den 0,87 blandad körningen

nu är toppfarten 197 km
förut var den 183 km

Så dynojet fuckoff, jag ska INTE hänga ut firman som satte i de hela, men jag skulle bra gärna vilja :mad:

Nä nu blir det att fixa lite luftburks modd och bestycka efter den berömda principen, gasa-döda-läsa stift.

Så till alla er dynojet lurade, bestycka med märkesgrejer och en duktig bänkare så blir resultatet bättre..... jag löver !!!!! :D:tummenupp

Ryktet på stan säger att dynojets prylar är gjorda i mjuk metall som slits ut i förtid, det verkar ju stämma i ditt fall.

Tillverkaren har naturligtvis utprovat sin motor under omfattande tester.
Dynojet är väl bara geshäft:hihi

Nja sanningen är väl mer att dynojets grej går ut på att man säljer lite större munstycken och nålar som passar den genomsnittliga hojen efter deras erfarenhet, tyvärr är grejerna ren skit.
Nålen är alldeles för HÅRD, så emulesionsröret slits ut alldeles för fort, och huvudmunstyckena är ganska vanligt ovala i hålet. Man kan säga att man saluför skit som är sämre än "kinaskit" med flashig reklam och kassa återförsäljare.
ALLA delar finns hos märkesspecifika seriösa original handlare, en bra verkstad med duktiga bänkare VET vad som brukar passa till olika hojar och dess olika avgassystem/filter, nu pratar jag original grejer alltså INTE dynojet skit.
Läser man lite på nätet på typ braigasen.se och andra bra sidor, så lär man sig lite mer.
Efter att plöjt lite trådar på nätet så inser jag att dynojet krashat många hojar (för fet blandning sliter ut cylindrarna tex.)

Tjejen hade JD kit på sin WR450 och dom slets ut också på den cylindriska delen av nålen:arsele

Testade DynoJetmunstycken för många år sen, ett större DJ-munstycke flödade sämre en ett mindre orginal, förmodligen för att det var borrat med en borrmaskin av en vindögd kines.

Passar på att fråga här i en gammal tråd istället för att göra en ny.

Jag har också en marauder som går ryckigt på dom varvtal som man har i typ 110kmh. Jag har provat sänka nålen på båda gasarna och då flyttas ryckigheten ner i varvtalsregistret. så troligen är nålarna dåliga.

Så min fråga är kan man byta munstycken utan att ta lös gasarna från hojen? Och vart köpte du nya munstycken och nålar? mvh

MC-shopen i Karlstad har allt Suzuki-väg. De är reservdelslagret för Suzuki.

Du lär plocka bort förgasarna för att byta emulsionsrören för man byter inte enbart nålar. Är trottelnålarna slitna är även emulsionsrören slitna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT