jånas
Ny medlem
- Gick med
- 19 Jul 2011
- Ort
- Mariestad
- Hoj
- Suzuki vz 800 Marauder, Kawasaki z1000, kawasaki z650, Zundap Apollo 50cc 1953
Tjellu på er alla moppe diggare !
Jaha ja som rubriken lyder så är jag en smula besviken på dynojet skit.
Jag äger en Suzuki marauder 800, denna moppe är utrustad med dynojet steg 3
Jag har väl tyckt att den går utav bara h@£$$$@, men den har varit lite väl törstig.
Så för att råda bot på denna bensintörst så kikade jag lite under tanken, med lite fnulande och petande insåg jag snart att vissa delar borde bytas ut, så emulesionsrör och nålventil byttes ut. Tyvärr verkade det inte bli varken till eller ifrån med förbrukningen, så vidare fnulande var tvunget!

Efter mycket övervägande så blev det till att återställa motorn till original bestyckning.
Men efter som jag har raka rör så beräknade jag att öka lite på huvudmunstyckena, vilket gjordes till enorma 100 fram och 110 bak
original är ju som bekant 90 fram 100 bak
nålen sitter på 3:e hacket uppifrån
Denna höjdes till 4:e hacket
opsi opsi Dena törstiga marauder blev helt plötsligt trevligare i motorgången, förbrukningen, axelerationen och toppfarten.
Nu drar den 0,33 blandad körning
Förut drog den 0,87 blandad körningen
nu är toppfarten 197 km
förut var den 183 km
Så dynojet fuckoff, jag ska INTE hänga ut firman som satte i de hela, men jag skulle bra gärna vilja
Nä nu blir det att fixa lite luftburks modd och bestycka efter den berömda principen, gasa-döda-läsa stift.
Så till alla er dynojet lurade, bestycka med märkesgrejer och en duktig bänkare så blir resultatet bättre..... jag löver !!!!!

Jaha ja som rubriken lyder så är jag en smula besviken på dynojet skit.
Jag äger en Suzuki marauder 800, denna moppe är utrustad med dynojet steg 3

Jag har väl tyckt att den går utav bara h@£$$$@, men den har varit lite väl törstig.
Så för att råda bot på denna bensintörst så kikade jag lite under tanken, med lite fnulande och petande insåg jag snart att vissa delar borde bytas ut, så emulesionsrör och nålventil byttes ut. Tyvärr verkade det inte bli varken till eller ifrån med förbrukningen, så vidare fnulande var tvunget!


Efter mycket övervägande så blev det till att återställa motorn till original bestyckning.
Men efter som jag har raka rör så beräknade jag att öka lite på huvudmunstyckena, vilket gjordes till enorma 100 fram och 110 bak

original är ju som bekant 90 fram 100 bak
nålen sitter på 3:e hacket uppifrån
Denna höjdes till 4:e hacket
opsi opsi Dena törstiga marauder blev helt plötsligt trevligare i motorgången, förbrukningen, axelerationen och toppfarten.
Nu drar den 0,33 blandad körning
Förut drog den 0,87 blandad körningen
nu är toppfarten 197 km
förut var den 183 km
Så dynojet fuckoff, jag ska INTE hänga ut firman som satte i de hela, men jag skulle bra gärna vilja

Nä nu blir det att fixa lite luftburks modd och bestycka efter den berömda principen, gasa-döda-läsa stift.
Så till alla er dynojet lurade, bestycka med märkesgrejer och en duktig bänkare så blir resultatet bättre..... jag löver !!!!!

