Dyno jet..vad är era EGNA erfarenher

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Kort och gott.Vad är era egna erfareheter av dyno jet som använt det.
 
Erfarenheter? Satsa slantarna på en bänkning med injustering istället. Har du moddat nåt på hojen eller är den original?
 
Har Dynojettad hoj men har ingen aning om hur det funkar eftersom jag inte har provat hojen utan.....
 
Sök på dynojet på forumet här finns mängder av bra trådar om detta...

Samanfattning: Dynojet säljer nålar+munstycken efter egen modell som slits snabbare än orginalgrejerna och dessutom kostar de massor och ger oftast ingen eller marginell effektökning. Dessutom så kräver en del kit att man borrar i förgasaren vilket absolut inte är att rekomendera.
För bäst resultat skall cykeln lämnas in för bänkning och ombestyckning med orginalmunstycken.
 
Nr:18 skrev:
Erfarenheter? Satsa slantarna på en bänkning med injustering istället. Har du moddat nåt på hojen eller är den original?

Endast ett yshimora slip-on och ett KN filter som ej monterats.
 
Borsiin JR skrev:
Sök på dynojet på forumet här finns mängder av bra trådar om detta...

Samanfattning: Dynojet säljer nålar+munstycken efter egen modell som slits snabbare än orginalgrejerna och dessutom kostar de massor och ger oftast ingen eller marginell effektökning. Dessutom så kräver en del kit att man borrar i förgasaren vilket absolut inte är att rekomendera.
För bäst resultat skall cykeln lämnas in för bänkning och ombestyckning med orginalmunstycken.

Är det din egen erfarenhet av dyno jet kit eller antaganden?
 
Men måste man inte hålla isär äpplen och päron här?

Dynojet kitten med nålar osv för hojar med fuggar och Dynojets Power Commander för hojar med sprut.
Det senare har jag hört ska vara värt pengarna när man tex byter till slip/bolt-on :)
 
Jag har haft 2 st hojar med dynojet kitt i när jag köppte dem.
zx10a 88a org avg system ombestyckad i förg den gick dåligt på mellanvarv vid 5-5700 orka den inte alls däremot gick den betydligt bättre från 8 tusen å upp. Kompisen hade en likadan utan kitt som jag provade klar skillnad min gick kass innan 8 å bättre efter.

Hade en bl bird 97a senast med helsystem luftfilter å dynojet körde den mot kompisens bl bird av samma årsmodell samma där taskigt register men stor skillnad på topp.

Jag gillar inte att tokvarva å hade därför ingen fördel av dynojet förutom vid toppfartsnotering 1 gång per år typ.
Rekomenderar att du lägger pengarna på en vassare cykel el på däck bensin fika bjuda ut söta tjejer å sånt istället :tummenupp
 
Frågade ett företag som trimmade hojar för en tid sen. Dom sa att dynokitten kommer från och tillverkas i USA. Där har dom förgasare med pluggade blandningsskruvar och fasta bränslenålar. Där kommer dessa kit till sin rätt. Dom hade inte märkt nån höjning av maxeffekten i jämförelse med en rätt inställd orginalförgasare
 
*DanTheMan* skrev:
Var grymt nöjd med dynojet kittet på min förra hoj.Svarade bättre på gas o kändes som det blev ett par kusar mer på låga varv.
Du hade säkert fått samma effektökning genom att bestycka om din hoj med vanliga munstycken.
 
Nr:18 skrev:
Du hade säkert fått samma effektökning genom att bestycka om din hoj med vanliga munstycken.
Jo, men han slapp byta munstycken 18 gånger och/eller lämna in för bänkkörning,
det är väl ändå det man betalar för. Om man tänker så är det inte fullt lika dyrt.

/A
 
Dåliga lågvarvsegenskaper (som kan bli gradvis sämre i takt med att nålar och nålsäten slits ned) men bättre klipp på topp. Inget att slösa pengar på.
 
Rundningsmärke skrev:
Jo, men han slapp byta munstycken 18 gånger och/eller lämna in för bänkkörning,
det är väl ändå det man betalar för. Om man tänker så är det inte fullt lika dyrt.

/A
En duktig firma fixar det på 4-5 repor i bänken. Pris ca 1500-2000 jämfört med 1500 för ett dyngojetkit med tvivelaktigt resultat. Jag har sett bänkningar med såna kit som varit rena baktrimningarna med sämre vrid som enda resultat.
 
Lixom, du MÅSTE bänka hojen även efter att du har installerat ett Dynojet kit för att få bränsleblandingen optimal.

Ska du INTE bänka, köp ett snäpp större originalmunstycken och höj trottelnålen ett eller två hack så får du samma förbättring i körbarhet som ett Dynojetkit. Skillnad i pris? 3 flak öl.

Hojarna är snålt ställda från fabrik av miljöskäl.

Att installera ett K&N luftfilter, well... har man en bränsleinsprutad hoj som man kan mappa om är det värt det. Däremot en förgasarhoj, ptja... om du tycker det är kul.

/brink - som inte köper stekt gröt på ICA utan lagar mat själv :hihi
 
Erfarenhet:
Tyvärr ingen referens mot orginal.
Kinkig vid kallstart, känslig på chok.
Drar ca 1liter/mil även vid crusing med bönan på pallen.
Bluddrig på låga varv.
Svarar brutalt rappt på gasen vid låga varv. Hjular lätt redan vid 3000rpm på ettan.

Summa sumarum, den går bra när man kör hårt på bekostnad av finåkningsegenskaper.
 
Min hoj går bra mycket bättre nu än innan.
Bättre botten och mellan register och bättre gasrespons.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top