Dyno jet? (Dyno skit)

Froddan

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
KTM DUKE
Har en fråga till någon bättre vetande.

Sitter ett dynojet kit på min rf 900r och jag har läst lite om slitage på förgasrna och bestämt mig för att lyfta bort det.

till min fråga

är det bara att byta ut fjädrar och nålar men lämmna kvar w&h röret och flitert från kn eller måste allt lyftars av?

måste man göra en förgasar inställning efter?

Finns det någon som goda erfarenheter av dyno jet?

Är tacksam för alla svar så jag kan få lite mer kött på benen och nya referenser

Froddan skrev:
2199671Finns det någon som goda erfarenheter av dyno jet?
Andersbrink dyker nog snart upp och spyr galla över Dynojet :hihi

Du bör nog synka förgasarna, och eftersom du har kn-filter å annat slip on så är det inte helt säkert att du ska ha orginalprylar i fuggarna. Upp i bänk å prova dig fram :)

:D

Fixa inget som inte är trasigt - om du nu inte nödvändigtvis bara verkligen känner för att mecka lite.

Monterar du trots allt på originaldelarna, ta det lilla omaket att gå upp och justera in dem i en bänk med Lamda, det kostar lite extra - men ger så himla mycket, iaf vetskapen om att hojen går bra - och inte bara tror att den går bra.

Har dynojet + knfilter och 4-1 på min gammelgixxer och det funkar hur bra som helst....so far. :rolleyes: Men jag är precis som du sugen på att ta bort grejorna eftersom jag inte behöver den extraeffekt som det innebär...har bänkat hojen till 126 hk på bakhjulet.

Har alla origgrejor kvar och inbillar mig att det inte kan vara SÅ mycket fix med att synka förgasarna. Och även om du måste köpa nytt filter, nålar, nålfjädrar och...ja det är väl bara det på ett steg 1 kit + munstycken så är det ingen blodig kostnad. Men en synkning kommer du inte undan för att hojen ska gå bra.

Last edited:
andersbrink skrev:
2199836 :D

Fixa inget som inte är trasigt - om du nu inte nödvändigtvis bara verkligen känner för att mecka lite.

Monterar du trots allt på originaldelarna, ta det lilla omaket att gå upp och justera in dem i en bänk med Lamda, det kostar lite extra - men ger så himla mycket, iaf vetskapen om att hojen går bra - och inte bara tror att den går bra.

Har dynoshit i forgasarna på min hoj med (va in monterad før jag kjøpte hojen) och jag tanker val som Andersbrink at sålange det funkar får det vara kvar, ar det nogon som vet hur lange det brukar funka før kitet blir slitet? mina prylar har anvandts cirka 15-16k...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg