Dynamometer, steady-state i Sthlm?

#Olsson# skrev:
Var kan man mäta vridmoment på bakhjulet med konstant varvtal? Gärna Stockholm eller grannregioner.

Kan du inte kolla med MTC/AVL i Jordbro, vore jävligt intressant att se vad de tar.

/J

RG500-Johannes skrev:
Kan du inte kolla med MTC/AVL i Jordbro, vore jävligt intressant att se vad de tar.

/J

Tackar för tipset. De hade gått för dagen. Jag återkommer med info imorn.

svampe skrev:
Det ska väl gå på alla dynojet bänkar som är bromsade?

250i har visst en torque-modul(tillbehör) med sådan funktion. De andra har inte. (jag tror det är typ så) Vad har ni för något?

Last edited:
#Olsson# skrev:
Var kan man mäta vridmoment på bakhjulet med konstant varvtal? Gärna Stockholm eller grannregioner.

Mr. Bohlin har en sådan, i Huddinge om det kan vara något. :tummenupp (Troligen den enda i Tokholm vad jag hört) Han nås på 070-776 36 43
/ J.J

RG500-Johannes skrev:

/J

Pratade precis med dem. De kör cruise-simuleringar för certifiering etc åt stora organisationer (och stora pengar) Så både pris och möjlighet att köra vid högre effektuttag funkar ej så bra.

J.J skrev:
Mr. Bohlin har en sådan, i Huddinge om det kan vara något. :tummenupp (Troligen den enda i Tokholm vad jag hört) Han nås på 070-776 36 43
/ J.J

Känns tryggt. Han har en torque-cell till sin DJ 250.

Tack för tipset :tummenupp

Nyheter
Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...