Dynamiskt justerande dämpare

teknik är coolt....om det behövs eller inte är en helt annan fråga. jag gillar i alla fall abs och tractioncontrol.

Det är väl bara positivt att utvecklingen drivs framåt. Kan man bara koppla ur systemen så.

Last edited:
Problemet är väl priset

Kollegan på jobbet har dynamiska dämpare på sin Audi RS6a och det skulle visst kosta bortåt 100.000 kr nu när det var dags för byte av dämpare :gnissla:gnissla:gnissla:gnissla

Läste rubriken och undrade vad i hela friden syftet med en "dynamiskt justerande ljuddämpare" skulle vara. Sedan insåg jag att det var dags och äta frukost så man vaknar.

Alla nya system kostar pengar och gör det svårare att laga.
Hoppas att det finns som tillval och inte måste sitta på varenda mc som ska säljas sen.. (gäller inte bara detta)

Om tio år kanske när tekniken utvecklats lite mer (eller försvunnit).

Idag låter det som en värdelös gimmick, inget annat. ABS i allt ära men wheelie control, traction contol och allt vad det nu finns kan man däremot skippa. Allt som tar bort kontroll och feedback från föraren tycker jag är negativt.

Läste rubriken och undrade vad i hela friden syftet med en "dynamiskt justerande ljuddämpare" skulle vara. Sedan insåg jag att det var dags och äta frukost så man vaknar.

ROFL
Den känner dynamiskt av när farbror blå är i närheten och dämpar med en automatisk dB-killer ;)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park