Dvd spelare.

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Min stationära Dvd spelare har börjat balla ut.

Ger svart/vit bild på brännda och filmer från kina.
Har inte gjort så innan...

Bilden blev inte bättre med lins rengöring.

Så det återstår väll bara att köpa ny...

Tittat runt på pricerunner efter olika modeller.

Många dvd spelare har inbyggd DTS dekoder,, Måste man ha det???

Modeller jag tittat på är
Pioneer DV-575A-K multiregion 2157:- inkl frakt.
Pioneer DV-470K Black multiregion 1641 inkl. frakt

www.dvdforum.nu

sök efter det du är intresserad av,
finns säkert någon som testat dom.

kan dock rekommendera netonnets centrum spelare som spelar divx, funkar klockrent och är galet billig. :tummenupp

Ja, det beror ju på om du har dts på sin stereo...
De flesta dvdspelare har ju det så det är väl lika bra att ta med det när du köper...
Det som kan vara intressant är ju om du kan se divXfilmer och annat... En bra sak är ju de som du kan uppgradera allt eftersom nya format kommer...

Edit: Skrev samtidigt som den över mig

beror helt på vad du ska ha den till.
ere till en vanlig widescreenTV typ så gåre bra med en billig skit grej (bara den har Scart-RGB).

skaru däremot har till projektor eller plasma kan de va bra o kliva upp några steg, typ progressive-out, DVI osv....

DTS-ut har väl alla spelare nu för tiden, inbyggd dekoder behövs sällan då man genrellt avkodar i recivern/förstärkaren.

/N

Va på netonnet i helgen med en polare o bytte ut en dag gammal centrum dvd,340 tror ja den hette för den KLARADE inte av o läsa brända dvd+r,så han köpte den billigare varianten för 599,den skiten klarade inte av o läsa dem heller!
Efter testad dessa centrumskit åkte han till onoff o köpte en pansonic för ~1500,den fixade o läsa rubbet!
En jobbarpolare köpte en centrum 32" paja 1månad efter garantin gått ut.
Men det e klart att det kanske finns bra ex med :rofl

Beror på om du ska ha billigt eller bra.. Typ netonnet för 700 är billigt. En NAD på hifiklubben för 2k är bra. Sen finns det ända upp till fantasisummor.. Men att tro att nåt för sjuhundra ska vara lika bra som en "kvalitetsprodükt" är fel. Men, det är klart, beror ju på vad man värdesätter!

Fixx skrev:
Min stationära Dvd spelare har börjat balla ut.

Ger svart/vit bild på brännda och filmer från kina.
Har inte gjort så innan...

Bilden blev inte bättre med lins rengöring.

Så det återstår väll bara att köpa ny...

Tittat runt på pricerunner efter olika modeller.

Många dvd spelare har inbyggd DTS dekoder,, Måste man ha det???

Modeller jag tittat på är
Pioneer DV-575A-K multiregion 2157:- inkl frakt.
Pioneer DV-470K Black multiregion 1641 inkl. frakt

har nog inte med linsen att göra utan med ntsc och pal att göra du får ställa om den så att den konverterar till pal.
har du bytt tv eller något i samband med detta som inte klarar av ntsc.

mvh pho

En primare dvd-spelare skulle va trevligt att införskaffa nån gång när man får pengar.

låDan skrev:
Va på netonnet i helgen med en polare o bytte ut en dag gammal centrum dvd,340 tror ja den hette för den KLARADE inte av o läsa brända dvd+r,så han köpte den billigare varianten för 599,den skiten klarade inte av o läsa dem heller!
Efter testad dessa centrumskit åkte han till onoff o köpte en pansonic för ~1500,den fixade o läsa rubbet!
En jobbarpolare köpte en centrum 32" paja 1månad efter garantin gått ut.
Men det e klart att det kanske finns bra ex med :rofl
Jag har två Centrumspelare en i sovrummet å en ivardagsrummet,den ena har jag ägt i ett år,den andra i några veckor,funkar perfa :) Han måste fått tag på måndagsex :hihi

pho skrev:
har nog inte med linsen att göra utan med ntsc och pal att göra du får ställa om den så att den konverterar till pal.
har du bytt tv eller något i samband med detta som inte klarar av ntsc.

mvh pho
Hade kommit åt en switch på baksidan, när man kan välja mellan Auto/pal/ntsc

Bara att ställa den på auto igen så är allt ok.... Kan knappt bli bättre,,

Fixx skrev:
Hade kommit åt en switch på baksidan, när man kan välja mellan Auto/pal/ntsc

Bara att ställa den på auto igen så är allt ok.... Kan knappt bli bättre,,

Trodde det...
Annars är ju som tidigare nämnts ett X-box helt överlägset vad gäller att kunna ta allt. Blir snart ett sånt för mig.

Last edited:
köp inte en billig dvd spelare, köp en för typ 3000:- som inte klarar divx för det är bara skit.

honkiie skrev:
köp inte en billig dvd spelare, köp en för typ 3000:- som inte klarar divx för det är bara skit.
Va är det för fel på Divx nu då,jag tycker det är ett bra format.Bättre kvalite än svcd,samt att man oftast får plats med allt på en skiva :confused:

divx och xvid kan man inte jämföra med svcd för svcd vinner ju med hästlängder, testade köra lite divx och xvid filmer från xbox till min 52" tv och det ser ut som ett hav av flytande pixelmassa. På dataskärmen och en 28" tv så är väl divx och xvid något så när ok..

Lite dubbelmoral kanske eftersom alla tv-serier jag "lagrar" är i XviD :tungan

TjReal skrev:
divx och xvid kan man inte jämföra med svcd för svcd vinner ju med hästlängder, testade köra lite divx och xvid filmer från xbox till min 52" tv och det ser ut som ett hav av flytande pixelmassa. På dataskärmen och en 28" tv så är väl divx och xvid något så när ok..

då tycker jag du ska köpa dig en ny plasma:)
För på min Pioneer 50" funkar det perfekt.

TjReal skrev:

ehm,

ladda hem en riktig xvid dvdrip nästa gång.

Xvid är hästlängder bättre än svcd, endast ljudet brukar vara lite sämre men laddar du då hem en med ac3 (5.1) ljud så innebär det en extra skiva bara för ljudets skull.
Jag ser då, eller hör, ingen skillnad på en xvid med ac3 mot en Dvd-r.

Xvid är framtiden, svcd tillhör det förflutna.

Back