dvd-rar problem

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Tjena.

Har tankat ner ett antal dvd-rar. En del av dem blir audio ts och video ts mappar.

Hur bränner jag dem? När jag försöker med nero, så kommer det upp en varning att det är ogiltiga dvd filer.

När jag rippar en dvd, så läggs dem i just audio å video ts mappar och då är det inga problem att bränna dem.

Använder dvd-shrink då, men den funkar inte heller på rarade filmer...

Hur löser jag detta?

Gör en Video DVD istället för Data DVD så ska du se att det går bättre.

TRX-joCCe skrev:
Tjena.

Har tankat ner ett antal dvd-rar. En del av dem blir audio ts och video ts mappar.

Hur bränner jag dem? När jag försöker med nero, så kommer det upp en varning att det är ogiltiga dvd filer.

När jag rippar en dvd, så läggs dem i just audio å video ts mappar och då är det inga problem att bränna dem.

Använder dvd-shrink då, men den funkar inte heller på rarade filmer...

Hur löser jag detta?

Packa upp den med rar.
Använd DVD-decrypter, packar om filerna till *.iso som du kan bränna med decryptern eller Nero eller Clone etc.

//Peter

Det enklaste är ju att köra video dvd i Nero, dra sen alla filer från video ts mappen i du rarat upp till video ts mappen i Nero. Bränn, klart. :tummenupp

R1 Uffe skrev:

Jo, men det är ju så jag har gjort.
Det kommer upp denna varningen (se bilden nedanför).
Och väljer man ok, så kommer det upp en annan varning om att ett "non critical error accured" eller ngt. liknande. Väljer man att ignorera den åxå, så bränns skivan, men det går inte att se på den :huvet

Bifogat

• nero fel.jpg
    nero fel.jpg
    93.6 KB · Visningar: 67
TRX-joCCe skrev:
Jo, men det är ju så jag har gjort.
Det kommer upp denna varningen (se bilden nedanför).
Och väljer man ok, så kommer det upp en annan varning om att ett "non critical error accured" eller ngt. liknande. Väljer man att ignorera den åxå, så bränns skivan, men det går inte att se på den :huvet

Fungarar det att bränna med Nero Express eller ska det vara i Nero Burning ROM?? Eller det kanske inte spelar någon roll??

Froven skrev:
Packa upp den med rar.
Använd DVD-decrypter, packar om filerna till *.iso som du kan bränna med decryptern eller Nero eller Clone etc.

//Peter

Har du lust att förklara som om jag vore en idiot?
Har försökt det mesta med dvd-decrypter, men kan inte öppna de uppackade filerna i något läge :va

bissmark skrev:
Fungarar det att bränna med Nero Express eller ska det vara i Nero Burning ROM?? Eller det kanske inte spelar någon roll??

Har kört med Nero Burning Rom.

Antingen är det fel på filmen, eller så är det dax att avinstallera NERO, och installera om till Nero v.6603

felet är fixat nu :tummenupp

Tack för hjälpen!

Tänker inte säga vad det var för fel...

mjukis skrev:
Jo det tänker du visst säga! Vi måste ju få oss ett gott skratt :hihi
Nä, det måste vi inte, varför han ska säga det är för att vi ska lära oss nå ifall nån annan har samma problem

R1 Uffe skrev:
Nä, det måste vi inte, varför han ska säga det är för att vi ska lära oss nå ifall nån annan har samma problem
jag e sugen på att veta, ska bränna min första dvd imon i just nero!

morecore skrev:
jag e sugen på att veta, ska bränna min första dvd imon i just nero!
Har du nå problem med DVD bränningen med Nero, hör av dig isåfall

R1 Uffe skrev:

Du har rätt. Det kanske hjälper ngn annan + att om man kan, så ska man bjuda på ett skratt :fyllisar

Filmerna jag tagit hem var rarade, så jag packade upp dem. Den uppackade filen var en enda stor rar-fil. Den packade jag åxå upp och då blev den audio ts och video ts mapp.

Felet var att den stora rar-filen egentligen var en iso-fil som man skulle bränna direkt... men i min dator var den asosierad? till winrar + att filändelserna var dolda :tungan Det som lurade mig mest var nog att det gick att packa upp med winraren.

Jaja. nu e d fixat i alla fall och bokhyllan har fått 8 nya filmer!

Så ni hade allihop rätt, men ändå inte. Vet inte riktigt hur jag kom på det, för jag höll på som fan med alla möjliga program fram å tillbaks.

R1 Uffe skrev:

Nu ska du inte vara så sträv uffe den tuffe.. ;)

Men du har helt rätt :Bugar

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...