DVD-R Nec 2500D = CRC Fel

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
:mad: Lite trött på att få CRC-fel på brännaren när jag försöker säkerhetskopiera filmer :D

Är det någon mer som lider av det? Börjar bli rätt många skivor nu som sagt ifrån. Vad jag läst mig till så är det alltid den fysiska skivan som det är knas på, dvs repig eller så men nu börjar jag undra om min brännare är anus :3freak

Jag kör DVD Shrink 3.1.7.6 + Nero och det har i många fall gått alldeles utmärkt att skapa DVD-R skivor.

Några tips?

Bilden :Ser ut som ett kopieringsskydd :gnissla och lyckades inte få fram bilden på CRC-felet men ser ju ungefär likadant ut.

Hjälp!

Bifogat

• 555.JPG
    555.JPG
    13.2 KB · Visningar: 86
Har inte hunnit med så många filmer än så länge men av
typ 5-6 filmer så har 1 blivit sådan för mig oxå. Vet
inte om det finns nåt annat typ av kopieringsskydd eller?
den skivan va det inte ett märke i.
Kör oxå dvd shrink med en Nec brännare.

Jag skulle varmt rekommendera att ni först dumpar originalet med hjälp av DVDdecrypter (http://www.dvddecrypter.com/) för att sedan efterbehandla med DVDshrink eller dylikt.

DVDshrink's avmaskningsstöd är lite "begrännsat"...

Provade DVD-decrypter med något så där resultat. Skivorna som gnäller i DVDShrink gnäller även i Decryptern. Misstänker att det är något fel på min NEC brännare.

Skall prova stoppa i min gamla (dvs vanliga dvd/cd läsare) och testa om den är lika ledsen över skivorna eller inte, funkar det där ja då borde det vara fel på NEC:en.

Jag har haft samma prob med min brännare men det e en pionner men jag bara uppdatera brännaren, sen funka det fin fint. Det e bara o kolla runt lite på nätet så hittar du säkert nya drivr...

Firmware

Det dök upp ny firmware till den där för nån vecka sen vill jag minnas.

Testade min gamla dvd och det funkade bättre så nu tror jag allvarligt att det är nått fel på min men skall testa att hotta upp den med senaste drivare och firmware.

Jag har samma brännare och samma progs och får ibland samma fel - ibland löser det sig genom att helt enkelt bara prova igen , oftast räcker det med att tvätta orginalskivan.

ND-2500 är rätt kinkig med smuts och repor på skivorna. Det behövs inte mycket för att den ska protestera. Den har fått kritik för det i de flesta tester osv.
Jag brukar stoppa in skivan i min gamla Pioneer DVD-läsare (från stenåldern) i de fallen. Då funkar det finemang.
Det kan ju vara något sådant, menar jag.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC