DVD med s-signal?

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
...
En :tuttar i min klass frågade om jag visste vad en DVD-spelare med s-signal är. Det vet jag inte men jag skulle höra mig för. Därför vänder jag mig hit. Alltså vad är en DVD-spelare med s-signal och hur vet man om den har det? Tror det skulle imponera på :tuttar :tungan.

En :tuttar i min klass frågade om jag visste vad en DVD-spelare med s-signal är. Det vet jag inte men jag skulle höra mig för. Därför vänder jag mig hit. Alltså vad är en DVD-spelare med s-signal och hur vet man om den har det? Tror det skulle imponera på :tuttar :tungan.

Varför inte läsa instruktionsboken?

Om du vet vilken modell det är kan du kolla på t.ex prisjakt.nu, de brukar ha specifikationer på de flesta spelarna som inte är lastgamla.

Ska du nu ha någon nytta av din S-video på DVD:n bör du nog kolla om du har S-video på TV:n som du tänkt koppla DVD:n till. Annars förloras liksom hela idén med det hela :)

Så här ser kontaktmodellen ut och har inte dvd-spelaren en sådan utgång så kan den med all säkerhet skicka ut s-videosignal via scart-utgången och då via en scart->svideo-omvandlare (typ 50:-)
Här står det S-vhs men det är ett vanligt förekommande fel, så vanligt att det numera tillhör standarden :näsblod

rgb3in1out2.jpg

Tänk you väry much för svaren.

Hon skulle ha med sig en DVD-spelare till nått ställe och koplla in den i nån skärm. Den som hade skärmen sa att hon behövde s-signal. Men han visste inte vad det betydde :va, var nån jäfla underhuggare som bara meddelade vidare information. Men det är säkert s-video som menas och då är det bara kolla kontakten.

Annars har hon den übergrÿmma komposit-signalen. *ironi dock, sämst kvalitet*
Denna är en vanlig RCA-kontakt som är GUL och det stödjer alla tv och dvd.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg