DVD - köptips

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hej - försökte söka gamla trådar men jag hittade inget sätt att söka i "Överflödiga Diskussioner" så jag kör:

Kom gärna med tips på en schysst DVD kring 2-4000 spänn. Vill inte lägga mer för snart är hårddisk-inspelarna billiga så då åker den här ut.

Vill kunna se/lyssna på de flesta format och att spelaren ska vara regionsfri.

Tacksam för ideér och tips!

Om du ändå snart ska byta, varför inte köpa någon billig Sony, Philips etc.? Kan nog lätt få någon för runt tusenlappen.

Annars funderar jag på att köpa en sådan här:Marantz DV4400 Kanske kan vara något?

Pioneer DV-656
Har tyvärr ingen själv, men den rockar röv!
konstant testvinnare och i perfekt prisbild!
Plus den tuggar allt och har progressiv utsignal inkl. komponentutgångar.
Jisses vilken maskin! :Rockbanan

Tänkte _eventuellt_ slösa och köpa en som kan spela in på skiva (ej HD).

kk74 skrev:
Om du ändå snart ska byta, varför inte köpa någon billig Sony, Philips etc.? Kan nog lätt få någon för runt tusenlappen.
Annars funderar jag på att köpa en sådan här:Marantz DV4400 Kanske kan vara något?

Köp en Centrum på netonnet. En polare köpt en sån för en billig peng. Den klarar de flesta formaten samt DivX. Kvaliteten kanske inte är i topp men den duger, helt klart.

Jag har själv en Philips DVD-963SA - jag är nästan onödigt super nöjd! Det finns en hel tråd om den på http://www.prisjakt.nu/forum. Jag är inte sån där hifi-dolby-progressiv snubbe som hör och ser skillnad på mellan olika kablar osv. Men jag lyssnar på dom som gör det! Och "dom" rekommenderade denna Philips... Det finns säkert fler bra alternativ - men det som fick mig att falla var dels Philips loggan (har massa andra Philips prylar tex. projektor, tv osv.) och dels den blå lysdioden på framsidan....

Blev en sån här för 1400 spänn:

Sony DVP-NS360 multiregion
Sony_DVP-NS360_multiregion.jpg

Klart nöjd med bilden. Kör på en schysst 100 Hz Philips-TV och tycker att det ser kanon ut. Mekaniken var nästan helt tyst också - nåt jag tycker är rätt viktigt. Billigaste med multiregion jag hittade (som verkade vara nåt att ha). Avvaktar till de med hårddisk och brännare blir billigare.

Och tack för alla tips förresten! :tummenupp

För budgeten 4 papp hade jag hellre satsat på en begagnad Rotel eller nåt åt det hållet.

Jaha, då var man rejält less på den då. Vad ska man köpa för nån med hårddisk nu då? Inte över 6000 spänn tänkte jag mig men gärna billigare.

Köp filmen FASTER förresten. Inte direkt ny men nån har säker missat den.

page_first_05.gif

Du kan få köpa min gamla Pioneer DV-525..... :D

"Bad idea jeans". :) Komsi komsi med lite tips. Ska kika lite vad Sony har så länge.

Mingves skrev:
Du kan få köpa min gamla Pioneer DV-525..... :D

Denna kanske?

Ligger på en tusenlapp billigare i tyskland. Kolla upp garantin om du måste skicka ner den dit igen eller om det e worldwide garanti.

Nicke skrev:
Jaha, då var man rejält less på den då. Vad ska man köpa för nån med hårddisk nu då? Inte över 6000 spänn tänkte jag mig men gärna billigare.

Köp filmen FASTER förresten. Inte direkt ny men nån har säker missat den.

page_first_05.gif
Skulle satsa på en Pioneer http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=112310 köper du därifrån så sponsrar du med mer bandagar för MC + att du stödjer sandstream här p åSH

Jag skulle garanterat ha köpt en Pioneer.
Kommer att köpa en Pioneer sen när vi ska ha inspelningsbar också, är supernöjd med kvaliten på min och hör bara gott om dem. Är nöjd med flera av deras grejer.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back