Dutch TT - Assen

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Så är det då äntligen dags för årets höjdpunkt: Dutch TT på Assen! Träning och kval torsdag-fredag och sedan race på lördag. SÅKLART är yours truly där och representerar, tillsammans med 4 andra svennar! KUL! Vi kör i huvudklassen Dutch Supersport, som går som sig bör sist på dagen, någon gång vid halv fem på lördag. Tidigare under dagen har det varit lite uppvärmningsklasser som visst heter MotoGP, Moto2 och Moto3, men de känner jag inte till så mycket om.

På bilderna nedan syns några glada typer från fjolårets race; Mozz och Johnjohn + crew, samt Mozz och en holländsk liten människa som förhoppningsvis fått fjun på läppen och pungkulor till årets race!

Mer info kommer, nu måste jag iväg och köpa ett bakljus vilket man måste ha när man kör internationellt!!!!!:)
 

Bifogat

Last edited:
ECKSACKT!!! Ett cykellyse centralt monterat duger fint!:tummenupp
 
Packat och klart! Idolbilder att dela ut till fansen, tuschpenna så jag kan skriva autografer, racingtischan No1 och ett par vettiga solbrillor så man kan få lite lugn och ro!!!!:tummenupp

Har jag glömt något?????:confused:
 

Bifogat

  • SAM_0429.jpg
    SAM_0429.jpg
    92.8 KB · Visningar: 104
  • SAM_0428.jpg
    SAM_0428.jpg
    74.7 KB · Visningar: 119
  • SAM_0431.jpg
    SAM_0431.jpg
    87.2 KB · Visningar: 97
  • SAM_0430.jpg
    SAM_0430.jpg
    95.8 KB · Visningar: 96
Vad är motiveringen bakom att man skall ha baklyse på hojen...? I regn eller dimma kan jag väl förstå det, men... :va

Det kanske är som hålen i båten, de ska finnas där om det blir regn...

Jag trodde Mozz körde commando under Held-stället... :rolleyes:

"När Mozzberk kränger av sig skinnstället står blixten stilla", ryktas det i depådjungeln...
 
Vad är motiveringen bakom att man skall ha baklyse på hojen...? I regn eller dimma kan jag väl förstå det, men... :va



Jag trodde Mozz körde commando under Held-stället... :rolleyes:

FIM regler vid internationella tävlingar. Bakljuset ska bara användas/monteras vid dålig sikt, regn/dimma. Men den ska sitta på hojen vid besiktningen. Bromsgreppsskyddd ska även vara monterad vid dessa race.
 
FIM regler vid internationella tävlingar. Bakljuset ska bara användas/monteras vid dålig sikt, regn/dimma. Men den ska sitta på hojen vid besiktningen. Bromsgreppsskyddd ska även vara monterad vid dessa race.

Tack för svaret! :tummenupp

Jag hoppas Mozz har köpt ett bromsgreppsskydd också, för det har jag inget minne av att jag har sett på hans hoj tidigare...
 
Tack för svaret! :tummenupp

Jag hoppas Mozz har köpt ett bromsgreppsskydd också, för det har jag inget minne av att jag har sett på hans hoj tidigare...

Han räknar sej själv som en internationell förare nu, så det räcker att hänga på en tisdagsträning på Falken för att se hans bromsgreppsskydd.
 
Katastrofkval!!! SÅÅÅÅÅÅ långsam, två sekunder från fjolårets pace!! Inte bra, men jag har massor med BRA bortförklaringar!
- Hade fel kalsonger, vem som helst fattar att ett par dödskallekalsonger ger döskalletider! Idag kör vi med gamla grå med hål i!!!!
- Teamet gav felaktig info! De sa att jag var snabb! Katastrof
- Daniel lagar för god mat! Var alldeles för mätt; kolla in den läckra baconlindade bananen!!!!
- Var inte banan lite hal?
- Däckvärmarna var så effektiva att elverket inte pallade!!! Katastrof!
- Plus MÅNGA fler DÅLIGA ursäkter i sann raceranda!

Annars är det FINT, det är en massa andra motorcylister som kör mopeder som för jättemycket oväsen och som rör sig LÄSKIGT fort genom atmosfären, fattar inte riktigt vad de gör, men jag ska kolla och inspireras nu under dagen!

Tog en sväng bort till Jan och Bertas camping för att kolla in lite SNYGGA tyskhojar också! Campinlivet är lite annorlunda dock… https://www.youtube.com/watch?v=OoEvd1LHhmc&feature=youtu.be

Assen är coolt men wi-fi har de inte uppfunnit och att få komma till en internetuppkoppling kräver STOR social kompetens och tid, så därför har det tagit ända tills NU för uppdateringen! Dessutom är det TRÅNGT på mediacenter; 380 journalister, oräknat alla fotografer

Vi hörs ikväll igen!

https://www.youtube.com/watch?v=ZWOTezMV33A&feature=youtu.be
 

Bifogat

  • IMG_0775.jpg
    IMG_0775.jpg
    257.5 KB · Visningar: 84
  • IMG_0777.jpg
    IMG_0777.jpg
    248.7 KB · Visningar: 84
  • IMG_0779.jpg
    IMG_0779.jpg
    221.8 KB · Visningar: 87
  • IMG_0780.jpg
    IMG_0780.jpg
    237.7 KB · Visningar: 112
  • IMG_0774.jpg
    IMG_0774.jpg
    231.6 KB · Visningar: 111
Låter fint. Med den baconlindade dolmen blir man inte snabb juh!!
 
Snyggt slitage!!!!!!
 

Bifogat

  • IMG_0789.jpg
    IMG_0789.jpg
    239.6 KB · Visningar: 92
  • IMG_0788.jpg
    IMG_0788.jpg
    245.8 KB · Visningar: 92
Det var ju inget bra efter första kvalet; TVÅ sekunder off pace!!!! Så, vad göra???? Det fick bli
- Mindre lunch!!!! Skippa den baconlindade dolmen!
- Inte köra och ha det mysigt; "If you are in control, you are simply going too slow!!!"
- Kör ut tidigt, häng på någon snabb, SLÄPP INTE BAKHJULET!!!!
- Dyk IN hårt i svängarna!

Så, då är det ju bara att göra't!!!!! Och det gick FINT, kapade 1,3 sekunder, allt kändes FINT, den nya drevningen passade bra (slapp växla ett par gånger) och DET VAR KUL!!!!!

Så, häng med på ett varv!!!!

Över start/mål på trean, fyran, femman, broms, ned till trean i Haarbocht. Fullt igen, fyran, in i Maduk (inte släppa!), broms, trean in i Ossebroeken (Nu bromsade du för mycket IGEN!!!! SKÄRP DIG!!!:mad:). Sväng, sväng, sväääääääääng, kort gasning, broms, tvåan in i Strubben. Ut på Veenslang, trean, fyran, femman, sexan, dyk in i Ruskenhoek (HÅLL FULLT!!!!!)!!! Bromsa INTE, femman, fyran, mjuuuuuuukt in i vänstern, gas, broms, trean in i Stekkenwaal, ut på kerben, fyran. Hård broms in i De Bult, trean, gas, lätt broms in i Mandeween. BRA tryck på framhjulet här, håll in hårt, dubbelapex, lååååååååååååååååååååååånga sladdar ut mot Meeuvenmeer, fyran, snabbväxla till femman för att inte gå på varvstopp genom Meeuvenmeer, sexan, lätt över båda kerbarna genom Hoge Heide, lätt broms (det är sååååååååå läskigt här!!!!) femman, fyran, seeeen ingång i Ramshoek. Hårt ut, acceleration ner till chikanen Gert Trimmer Bocht, trean, tvåan, höger-vänster, ut på start/mål igen.

1.47,2:)
 
Kan bara önska dig lycka till. Och önskade just att du skulle få byta väder med mig här i Göteborg. :)
Dvs ösregn till Assen och Regnkungen, sol till Göteborg.
Och gick sedan in på yr.no och Assen, Netherlands.
Och min önskan för din del verkade besvarad. Mellan 1200 och 1800 lovar yr.no 1,2 till 10,8mm.
Så det kan bli användning för bakljuset. Vid besiktningen före racet.
Och tänk på att det bör vara en 12Volts lampa i cykelbelysningen.
Så den inte brinner direkt. Snopet tas av banan före start.
Tyvärr var inte yr.no villigt uppfylla min 2a önskan sol i Göteborg.
Så jag får nöja mig med att jag (förhoppningsvis) lyckades fixa regn i Assen.
Håller tummarna.
 
Last edited:
Första minutrarna av MGP-kvalet var galna, och Marquez körde om 5st på 1½ kurva :yoparty:lol

1. Marquez
2. Pedrosa
3. Rossi
4. Smith :crash
5. Iannone
6. P Esp
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top