Dust seal - XR650

• Thread starter Thread starter Xo
  • Start date Start date
electronaut skrev:
Vad är det till för? Det korta skyddet alltså. Gaffelbälgen skyddar ju även mot stenskott.
Mjah stenskott lär de mindre inte hindra men iom att bälgen är borta nu så kan skräp samlas.

De mindre heter ju dust seal så jag hoppas att de hindrar schmutzen att rinna ner och samlas i håligheten.

tycon1 skrev:
Läser jag fel, eller står det 199 dollar för gaffelbensskydden? :confused:

Nope det är nog helt rätt, men då får du ju också aluminiumskrotet som sitter mellan gaffelbenen.
Gör stor skillnad på känslan om man åker med supermoto broms!

Du kan köpa fork-sliders från ktm till en tiondel av priset. Har sånna på min xr och det funkar kanon.

Blue skrev:
Nope det är nog helt rätt, men då får du ju också aluminiumskrotet som sitter mellan gaffelbenen.
Gör stor skillnad på känslan om man åker med supermoto broms!

Men ändå...1800kr + frakten ...det verkar sjukt dyrt iaf...skulle ju kunna göra egna för 1/4 av priset ju :)

tycon1 skrev:
Men ändå...1800kr + frakten ...det verkar sjukt dyrt iaf...skulle ju kunna göra egna för 1/4 av priset ju :)

Japp det är tokigt dyrt men dom satt på när jag köpte hojen! :)

Det är "fork brace" om är den egentliga produkten i paketet från Summer Racing och jag har dock ännu inte sett plasten säljas separat (vilket troligen finns).

Man kan ju lägga hur mycket pengar som helst på pryttlar, men fork brace ligger inte först på listan.

*fortsätter letandet efter seal*

jag skippade att ta bort dom, dom skyddar mer än dom är fula och det enda jag hittade var dom där jäkla dyra från xrsonly

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar