Duschvägg i litet badrum?

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Hoj
Ducati Monster 696
Hej!

Nu vet inte jag exakta måtten, men kan tänka mig att kakelplattorna är 15x15?
Går det att få in vikbara väggar eller liknande istället för duschdraperiet i detta lilla badrum?
Det är ju ett liiitet hörn här.. :)

Bifogat

• 880875.jpg
    880875.jpg
    111.5 KB · Visningar: 621
Jag skulle tro att dina kakelplattor är 20 cm breda. Annars skulle ditt badrum bara var 1.05 brett, och det undrar jag om det är tillåtet? En A4-sida ör 21 cm bred, så jämför. Isf är din dusch 80x80 och det borde inte vara något problem. :)

Fast att kunna öppna dörrarna sen då? Öppnas de inåt måste man ju ändå komma in i duschen och stänga efter sig.
Utåt ser det inte ut att kunna öppna dem tillräckligt?
Ser dessutom inte ut att vara mycket mer än 60cm till toan?

Hej!

Nu vet inte jag exakta måtten, men kan tänka mig att kakelplattorna är 15x15?
Går det att få in vikbara väggar eller liknande istället för duschdraperiet i detta lilla badrum?
Det är ju ett liiitet hörn här.. :)

Jag skulle tro att dina kakelplattor är 20 cm breda. Annars skulle ditt badrum bara var 1.05 brett, och det undrar jag om det är tillåtet? En A4-sida ör 21 cm bred, så jämför. Isf är din dusch 80x80 och det borde inte vara något problem. :)

Fast att kunna öppna dörrarna sen då? Öppnas de inåt måste man ju ändå komma in i duschen och stänga efter sig.
Utåt ser det inte ut att kunna öppna dem tillräckligt?
Ser dessutom inte ut att vara mycket mer än 60cm till toan?

Det verkar vara lite svårt att få en uppfattning om alla mått, proportioner och behov av utrymme av det fotot.
Jag tror att du skulle kunna få bättre hjälp om du ger oss dina kroppsmått och tar ett foto när du står
under duschen så som du brukar stå när du duschar.

CC-måttet på rören till duschblandaren är 40mm och då tippar jag på att kaklet är 20x20 eller mer åt det hållet åtminstone.
Men hur som helst så går det antagligen inte att få upp vikväggar då dessa inte kommer gå att öppna då utrymmet är ca 80x70 på sin höjd men väggarna kommer ta i både handfat och toalettstol dessvärre.

Finns ju såna smidiga vikdörrar som kan öppnas både inåt och utåt. Så när man inte duschar kan man "fälla in" dem och få mer plats utanför, och när man ska duscha/gå in så kan man vinkla dem hur som.. Sen sitter dem "ihop" med magnetlist.

Finns i riktigt små storlekar om man letar lite. Dessutom har jag för mig jaghar sett det med assymetriska dörrar (den ena större än den andra och tvärtom) om det är mer trångt på den ena sidan.

/ Har haft badrum om 1,5*1,5 kvm en gång i tiden:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park