Duo greps på stulen mc

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Två pojkar, 17 respektive 15 år gamla, greps sent på torsdagskvällen misstänkta för att ha gjort inbrott hos ett företag i Helsingborg. Enligt uppgift från polisen har pojkarna stulit en dator.

23/12-2005 03:07

HELSINGBORG. När ynglingarna greps körde de dessutom omkring på en stulen motorcykel. Båda är kända av polisen sedan tidigare.

Källa: Helsingborgs Dagblad

Goose skrev:
Äsch, De är säkert redan ute och letar upp nya stöldobjekt! Tyvärr

som min morfar sa (snart 90 år) såklart dom snor saker om dom inte blir straffade ordentligt.

"Dom skall jobba av sitt straff , jobbar dom inte ska dom inte få mat"

Mr Helmut skrev:
som min morfar sa (snart 90 år) såklart dom snor saker om dom inte blir straffade ordentligt.

Precis :tummenupp

Mr Helmut skrev:

Bevisat det var bättre förr! åtminstone en del. Vi måste vara rädda ocm våra kriminella kräk så Persson kan trygga jobb i den offentliga sektorn för någon annanstans fixar han inga jobb bara avgifter och skatter.

De borde få smaka på kettingen!!!1 :4skrika

En bra grej verkar ju vara de stora ökningarna med DNA-prover som polisen ska få ta i framtiden även för mindre brott såsom snatteri. Skitmånga % av alla brott görs ju av folk som redan begått brott (eller kommer göra det igen). Detta skulle kunna hjälpa till att klara upp mängder med brott där man kunnat säkra spår men inte har nåt att matcha dem mot. Följ upp detta med att faktiskt straffa de som håller på så blir vi av med MYCKET sattyg.

Om dessa två grabbar registreras i DNA-registret kommer de lätt(are) kunna spåras den dagen de slår ner nåns föräldrar som är ute med hunden eller liknande. Håller man i så ung ålder på med hojstölder + inbrott är risken nämligen väldigt stor att man inte nöjer sig där.

Pertan skrev:
Bevisat det var bättre förr! åtminstone en del. Vi måste vara rädda ocm våra kriminella kräk så Persson kan trygga jobb i den offentliga sektorn för någon annanstans fixar han inga jobb bara avgifter och skatter.

:död Och vad grundar du sådana påståenden på :död

Mr Helmut skrev:

Helt riktigt! Vatten, bröd och jordhåla, det skulle nog minska viljan att hamna i svenska fängelser! :cdevil Man blir omåttligt förbannad när folk kommer hit och begår ett grovt brott enbart för att hamna i ett svenskt fängelse, då är nått allvarligt fel!

Mr Helmut skrev:
Din morfar har tydligen inte märkt vad som hänt i (s)amhället de senaste 30 åren och vad som premieras mest..
Behöver jag nämna "friår"??? Betald med skattemedel för att inte jobba..
En bekant har en granne som inet ens "orkar" sopa/sanda trappan på huset (med 2 lgh)
I ena hushållet är alla <45år i det andra >80..
Man tillkallar kommunen som sänder två man som sopar/sandar!
Denne "arbetsamme" granne åtnjuter just nu ett "friår", betalt av dig och mig! :gnissla

Kahobe skrev:
Din morfar har tydligen inte märkt vad som hänt i (s)amhället de senaste 30 åren och vad som premieras mest..
Behöver jag nämna "friår"??? Betald med skattemedel för att inte jobba..
En bekant har en granne som inet ens "orkar" sopa/sanda trappan på huset (med 2 lgh)
I ena hushållet är alla <45år i det andra >80..
Man tillkallar kommunen som sänder två man som sopar/sandar!
Denne "arbetsamme" granne åtnjuter just nu ett "friår", betalt av dig och mig! :gnissla
På dig så låter det som att det är bättre att de arbetslösa är arbetslösa och de som jobbar jobbar. På det sättet som du pratar om friår så innebär det att den som har a-kassa får vanlig lön och den som har vanlig lön får a-kassa under ett år. Ser inte direkt nån skillnad från tidigare, är ju inte så att vi får betala mer. Vi betalar bara till en annan person.
Det är lätt att klaga innan man har satt sig in i ämnet.

Vill inte fortsätta disk. Vore olämpligt..
Både min avatar (F-valds) och dess kommentar är borttagen (??) ur profilen.
Berörde visst ett ömtåligt ämne?
Förra inlägget var ett misstag. Även andra saker i samhället. Beklagar..

Kahobe skrev:
Vill inte fortsätta disk. Vore olämpligt..
Både min avatar (F-valds) och dess kommentar är borttagen (??) ur profilen.
Berörde visst ett ömtåligt ämne?
Förra inlägget var ett misstag. Även andra saker i samhället. Beklagar..
vem gör en sån grej ska man inte få säga vad som helst här? :argpådato

Själv tycker jag att det ska snackas motorcykel på SH.
Vill man prata politik finns det säkert andra forum på nätet för det.

Sören skrev:
:död Och vad grundar du sådana påståenden på :död
Att nämnd person hellre anställer i offentliga sektorn än försöker underlätta jobb i privata sektorn som ger pengar istället för kostar.

1år före varje val så hittas det på aktiviteter för att dölja den verkliga arbetslösheten, det är kanske det som är politik istället för aktivitet :rofl

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman