Dunlop Q2 vs QRR?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Måste införskaffa ett par nya sulor till nya hojen. Körde QRR på den förra, är inne på Qualifier II till den nya. Var skapligt nöjd med QRR, men våtgreppet kan bli lite onödigt spännande ibland. Hursom, blir den vanliga sporthojsblandningen; lite bus, lite gruppkörning, lite bana och massa kul.

Någon som kört med Q2 som har några visdomsord att komma med?

Kör på nya Q2 dom är mycket bättre i rengn och kallt underlag + att det är grymt grepp på torr och varm asfalt oxå! Körde bankörning med Q2 när det var som varmast i sommras.

Det ska tydligen enligt hörsägen(SWT-racing) komma ett nytt qualifierdäck till nästa säsong med dagens torrgrepp och lika bra eller bättre våtgrepp än Michelin. Varför inte vänta då säsongen borde vara nästan över eller ring patrik och lyssna.

Det ska tydligen enligt hörsägen(SWT-racing) komma ett nytt qualifierdäck till nästa säsong med dagens torrgrepp och lika bra eller bättre våtgrepp än Michelin. Varför inte vänta då säsongen borde vara nästan över eller ring patrik och lyssna.

Yes, hörde faktiskt samma sak häromdagen. Avvaktar och ser.

Jag har bara kört QRR och var grymt nöjd med dom!

Sen tillhör jag dom som aldrig åker i regn om jag inte måste och då blir våtgreppet ingen viktig faktor! Ska man bara ta sig hem eller dylikt duger nästan alla däck i regn. Provade 15mil i 120-150km/h och konstant regn med mina bt002 (ännu mindre möster än QRR) iförd raceställ och collegetröja(tack smhi....) utan några problem!

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back