magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hej på er!
Jag ska tävla med en ISR-Kawasaki Classic Racer i Forgotten Era (hojar äldre än 1979) och där finns ett STORT problem, vi får inte ha regndäck. Körde i regn med Continental Classic Road Attack och det var riktigt läskigt, hojen hoppade och for i minsta vattenpöl. INTE KUL! Då jag gillar Bridgestone så köpte jag ett set CR11 och de går ju hur bra som helst i torrt, men när man ser hur lite mönster däcket har så VÄGRAR jag tro att det kommer att funka i 240 km/h. Bridgestone hävdar detta men jag är skeptisk....
Och idag pratade jag med Gerry Nordström på BIKE om detta och han PRISADE Dunlop Mutant! "Jag tog i med hela handen (i regn) på frambromsen och ABS:en VÄGRADE gå in, däcket bara sög fast. Jag fattade ingenting!!!!"
Detta låter kalas, och då däcket finns i 18 tum (som mina fälgar är, och måste vara) 110 bredd så skulle jag kunna köra på det fram. Men vad ska jag ha bak? Det finns inte i 150 bredd 18-tum.....
Magnus Mossberg
ISR-Kawasaki
Jag ska tävla med en ISR-Kawasaki Classic Racer i Forgotten Era (hojar äldre än 1979) och där finns ett STORT problem, vi får inte ha regndäck. Körde i regn med Continental Classic Road Attack och det var riktigt läskigt, hojen hoppade och for i minsta vattenpöl. INTE KUL! Då jag gillar Bridgestone så köpte jag ett set CR11 och de går ju hur bra som helst i torrt, men när man ser hur lite mönster däcket har så VÄGRAR jag tro att det kommer att funka i 240 km/h. Bridgestone hävdar detta men jag är skeptisk....
Och idag pratade jag med Gerry Nordström på BIKE om detta och han PRISADE Dunlop Mutant! "Jag tog i med hela handen (i regn) på frambromsen och ABS:en VÄGRADE gå in, däcket bara sög fast. Jag fattade ingenting!!!!"
Detta låter kalas, och då däcket finns i 18 tum (som mina fälgar är, och måste vara) 110 bredd så skulle jag kunna köra på det fram. Men vad ska jag ha bak? Det finns inte i 150 bredd 18-tum.....
Magnus Mossberg
ISR-Kawasaki