Dunlop gp racer

Riktigt nöjd med dom däcken :tummenupp
Suveränt grepp överallt, när dom börjar bli slitna så släpper dom väldigt lite och inget toksläpp direkt.
Stommen är mycket hårdare än vad racetech stommen är vilket gör att den kräver mer av fjädringen än vad de mjukare däcken gör. så det tar en del tid att hitta rätt med fjädringen till dom.
 
Jag körde rätt mycket på dunlop d211 gp racer slicksen i början av säsongen på min k6 1000. Fick rätt fult slitage på dom men andra har kört dom och fått fint slitage.

Men problemet är också även om man inte har fulslitage så börjar det sladda rätt tidigt. Jag testade ett Metzler k2 bak också och då börja det släppa ännu tidigare när jag gick på gas.

Efter jag provade TL racing´s ntec 6854 (hårt) slicks så är jag frälst. Hur fint slitage som helst och det håller i bra. Dom extra kronorna det kostar är det värt. Dom gjorde mycket för mina varvtider och jag lär fortsätta på dom nästa säsong när jag fått upp farten.
 
Last edited:
Blandad kompott alltså.. Jag får helt enkelt testa
Annars blir det racetech igen! Tackar för svaren!
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top