Dunlop GP Racer Slick

NYT!!

Har provat dessa kort ock måste säga att dom fungerade över förväntan då dom INTE är ett rent tävlingsdäck utan ett mycket vettigt slick's däck för allmänheten som vill ha det bästa som finns på bana utan att för den sakens skull gå hela vägen till dyra race däck!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Med andra ord ett däck som fungerar MYCKET VÄL till Rookie racíng även för dom mest inbitna sk RR förarna som till och med siktar på att vinna sina race!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

http://www.dunlopsportmax.com/index.php?option=com_tireselector&Itemid=14

/Fürstenhoff.

Vet du nåt om dess arbetstemp osv gentemot ett KR dunlop slicks? Tål de att värmas upp med värmare så att säga. På hemsidan står nämligen att de värms up snabbare än ett "raceslick".

Hur verkade hållbarheten på de däck du testade?
 
jag undrar va folk säger överlag om dessa puckar.
 
någon som har testat endurance versionen av dessa

Har provat några set av dessa. Tycker att de funkar bra. Ett prisvärt alternativ. Håller hur länge som helst. Haft de och tränat på. Körde fyror på knudan och 48:or på falken med min gamla sursukka(K3). Greppet är kanske aningen sämre än vanliga slicks om man frestar riktigt hårt, svårt att avgöra. Däremot upplevde jag de inte ger samma känsla, eller styr lika bra. Kan vara nåt psykologiskt bara för att man vet att de kostar nästan hälften så mycket som deras NTEC.
Fördelen med de är att de liknar gatdäcken mer på det sätt att de har bättre grepp när de är kalla jämfört med andra slicks. För gatåkare betyder det att det kanske inte behövs värmare på samma sätt som annars. har oxå fått uppfattning att de heller inte är lika känsliga för upprepade värmecykler. Rykten kanske bara.
 
noen her som vet hva man må betale for et set dunlop n tec i sverige må ha mønstret dekk til superstock 600
 
Finns det fler som testat detta slicks, och kan uttala sig om det?

Prestanda, livslängd, kontra tex ett Bridgestone slicks.
 
Conti endurance kan rekomenderas om man vill ha ett evighetsslick.
Körde höga 10:or på gåsen med slitna sådana och det var väl mer talangen som satte stopp än däcken i det fallet.
 
Conti endurance kan rekomenderas om man vill ha ett evighetsslick.
Körde höga 10:or på gåsen med slitna sådana och det var väl mer talangen som satte stopp än däcken i det fallet.

Det låter ju vettigt. Hur pass känsliga är dom för en inte helt optimal fjädringsinställning, och för kallslitage?
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top