Dunlop eller Bridgestone slicks

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Lite bakgrund först:
Nu är det så här att det var ett tag sen jag hade möjlighet att köra på nya slicks. Det jag kört innan har varit michelin mest (fast bara fram till -99), har provat något beggade pirelli också (från 2001 - fast jag körde dom först i fjol). Dessa däck har ju varit helt ok. Nu måste jag få tag på nåt lite bättre till bandagarna på Motopark i Finland så man kan visa uppkomlingarna...

Nu har jag möjlighet att få ut dunlop eller bridgestone genom firman jag hjälper till hos.

Så frågan lyder: Är det nått att ha? Finns det att få tag på dunlop eller bridgestone slicks i superbikedimension? Nån här som kört på nåt av dessa? Sen kan jag tänka att däcken överlag har blivit så pass mycke bättre under dessa år så vad som helst är bättre än det jag är van vid. Men man vill ju ha det bästa man kan få tag på.

Dunlop är jag lite rädd för, hört att det kan vara fel på dessa - typ att de inte är runda...

Hojen jag kör är ju fortfarande samma gamla harv (GSXR 750 -96), om nu det kan ha inverkan på att nåt märke inte "passar" den hojen.

Så, åsikter och förslag välkomnas.

/lastu

Dunlop funkar bra, men du får ofta ballansera utav fanken... 60-70 gram är inte ovanligt alls, personbästa är strax över 100 gram har jag för mig..

Däck i superbikedimensioner är inga problem vad gäller dunlop, bridgestone har jag däremot noll-koll på

/B

Får jag välja skulle jag valt Dunlop, har bara goda erfarenheter av dom. Bridgestone ser man sällan bland toppförarna i svensk RR.

Så här långt ser det ut som att det blir Dunlop.

Vet ni om det är samma importör som tar in racingdäcken som landsvägs. Firman jag jobbar extra hos nu (Bike City) säljer ju i princip bara kaståms å pråmar (guldvinge) å Håå Dee!! så jag tänkte det är bäst att försöka ta reda på allt innan.

Det är kuul :rolleyes: att skruva guldvinge...

/lastu

lastu skrev:
Så här långt ser det ut som att det blir Dunlop.

Vet ni om det är samma importör som tar in racingdäcken som landsvägs. Firman jag jobbar extra hos nu (Bike City) säljer ju i princip bara kaståms å pråmar (guldvinge) å Håå Dee!! så jag tänkte det är bäst att försöka ta reda på allt innan.

Det är kuul :rolleyes: att skruva guldvinge...

/lastu
Racingdäcken säljs av TL Racing, har inte numret men det finns på nummerbyrån :tummenupp

Nr:18 skrev:
Racingdäcken säljs av TL Racing, har inte numret men det finns på nummerbyrån :tummenupp

Så då är det med andra ord inte samma ställe som tar in gatdäcken då...

Då går ju priset upp för firman ifall de ska beställa därifrån, vilket för min del innebär att jag kan ta vilket annat märke som helst. Då ligger nog Michelin ganska bra till, dessa vet jag att firman får tag på med 35% rabatt. Pirelli vore annars ett ganska säkert kort men vad jag vet så är Michelin billigare redan i utgångsläge.

Om jag bestämmer mig för Michelin, vad är det för blandning som gäller? Är det soft fram och medium bak? Eller heter det annat nuförtiden? Har ju tänkt försöka klara mig åtminstone två dagar bana med en omgång. På grund av kass kondition :) så blir det nog inte alltför mycke köra för min del...

/lastu

Har 2 set Michelin till salu om du skyndar att ge mej ett bra bud :D
Soft både fram och bak. Har testat lite olika blandningar i år, det jag konstaterat är att michelin kräver däckvärmare. Annars är det bra grepp, men slitaget blir otroligt om man inte värmer dom ordentligt med värmare. På ERF:et på knudan ska vi köra på dunlop medium, mest för att det ska hålla hela distansen utan byte.

Sorry, inget bud... e ju inte jag som ska betala för dom. :)
Arbetar av dom på verkstan på BikeCity då jag råkar vara ledig från skolan. Idag vart det lite mer guldvinge-skruvande, satan va jobbigt att bara byta däck på åbäket... Första gången jag var å provåkte en också, vilken pråm!

Sen så låter det inget vidare att man måste ha däckvärmare, jag har nämligen inga. Så till syvende och sist så verkar det som att man måste jaga fatt på en omgång Pirelli i alla fall. Nåja, bara jag hinner få nå däck innan åkningen så.

/lastu

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...