-MLM-
Motardpilot
Vad ska jag välja? Kommer att knäskrapa en hel del, så föredrar jag greppet framför livslängden. Det är 160/60 17 som gäller..
Har redan Rennsport RS1 (soft) fram..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
-MLM- skrev:Vad ska jag välja? Kommer att knäskrapa en hel del, så föredrar jag greppet framför livslängden. Det är 160/60 17 som gäller..
Tom Byron skrev:Prioriterar du bana så ska du åka på Dunlopet 207RR....... Det är klassskillnad på de däcken (pilotsport vs. 207rr)
Se bara till att du inte får det vanliga 207......då är pilotsporten att föredra.......
Jag har åkt på rörken med alla tre.......å det är lite skillnad ut ur kurvorna.....
Alla tycker olika som vanligt............... på en storbana håller de i bra, men på en teknisk å knixig bana med låg fart i kurvorna där du gasar mycket på låga växlar så vill gärna Michelinet hasad lite mera än 207rr...... fast det är olika däck tänkt för olika ändamål så lite orättvist att jämnföra.

-MLM- skrev:Jag kommer att åka på gatan för det mesta. Kanske några bandagar.. WheelerDealer erbjuder en d207rr för 1650:- medan pilotsporten kostar 1900:-.
Får elda upp min däck å fundera samtidigt![]()

-MLM- skrev:Vad ska jag välja? Kommer att knäskrapa en hel del, så föredrar jag greppet framför livslängden. Det är 160/60 17 som gäller..
MackeNo1 skrev:Jag ska köpa nya däck på fredag hade jag tänkt, snackade med Ragnar och han tyckte att jag skulle köpa Sportec M1.
Dom tar 2200:- för bakdäck och 1800:- för framdäck på Lelles, är det ett bra pris? Brukade hålla cirka 300mil sa han, blir dyrt o lägga ut 4000:- så ofta.....![]()
Kan starkt rekomenderasMattan skrev:Försök få tag på några Dunlop 207GP av någon roadracing åkare. Dom som kör 250 sportproduction kör med dom. Rätt dimension och allt. Jag köpte ett gäng av en kompis som körde förra året, dom va bara slitna ytterst lite längst ut på kanten. Tyvärr så har han pajjat båtbenet så han lär knappast ha några däck i år, men det finns nog fler som kanske har nåt att sälja. Kolla med dom som hänger på racingforumet här på sporthoj. Någon där måste ju känna någon som vill bli av med sina däck.
Lucky9 skrev:Jag har kört på ett par M1-or på min LC4. Jag va jäkligt nöjd med dom. Mina höll avsevärt mycket längre än 300 mil men då kör jag ju som en mes oxå. Tog kortet förra sommaren så man är inte såååå kaxig än... Men det tar sig!
Nu kör jag på ett par Pilot Sport (Husa original!) och jag gillar dom med. Känns ungefär som M1-orna.
/Lucky9
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|