Har för mig att Dunlop har betydligt styvare stommar än de flesta andra däcken på marknaden och då kan de upplevas som studsiga eller som om de har lite dålig respons. En enkel fjäderjustering brukar kunna ordna det. Tror jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sergeant skrev:Tjejdäck![]()
![]()
amullo skrev:
De fungerar även bra i blöta sammanhang. Körde i helregn och hagel ner till västkusten i 120 och det gick bra. De vandrade lite i pölarna, men det gör väl alla däck antar jag.
Goodstuff skrev:Har för mig att Dunlop har betydligt styvare stommar än de flesta andra däcken på marknaden och då kan de upplevas som studsiga eller som om de har lite dålig respons. En enkel fjäderjustering brukar kunna ordna det. Tror jag.
Thundercat skrev:Är det någotn som har testat DUNLOP D-207 SPORTMAX?
Är det rejsdäck? Touringdäck? Om det är någon som vet något om de däckan skriv gärna det här.
Tack på förhand!![]()
Köp de hårdaste däcken du hittar så syns det inte lika snabbt att du bara kör motorväg
M:et skrev:Spela roll, du använder ju bara ca 5 - 6 cm av mitten på däcket i alla fallKöp de hårdaste däcken du hittar så syns det inte lika snabbt att du bara kör motorväg
![]()
Simma lugnt /M
Thundercat skrev:Jag har inte råd att lägga 2500 på ett däck nu... letar billigare alternativ.
Ravetrancer skrev:eller köp helt nya däck av mig för 2500kr Bridgestone Battlax BT 012ss.......
Hohoho du vet inte hur sant det är.M:et skrev:Spela roll, du använder ju bara ca 5 - 6 cm av mitten på däcket i alla fallKöp de hårdaste däcken du hittar så syns det inte lika snabbt att du bara kör motorväg
![]()
Simma lugnt /M

håkan skrev:SuperSoft då ... mmm... 2-300 hundra mil? vid snäll körning.
Holger skrev:kompisen har ett sånt bak höll 200-250mil då kör han halvhårt...
b-man skrev:Satte på D207 bak och D207 RR fram.
Slutade abrupt efter en vecka med en läskig lowsider i en rondell i Mölndal. (Konstigt att man alltid kör så fort i rondeller med en motard) Har kört en hel del hoj och testat många däcksmärken (Är i branschen) och har aldrig upplevt nåt liknande förr. Framdäcket bara försvann....... Innan har man ju oftast känt att det börjar släppa......Möjligtvis är det som så att RR däcket behöver värmas först men jag had ekört i mer än en timme så.
Jag gillade dom inte efter det......
men vad tuggar du för skit!!!!!!!!!!!!!!!!!håkan skrev:SuperSoft då ... mmm... 2-300 hundra mil? vid snäll körning.
hade dom inte fler uppsättningar som man kaN KÖPA??????håkan skrev:vad är det för fantasipriser ni pratar om??
2500 för fram OCH bak! med montering!!! halllå!
sist jag köpte det betalade jag 1500:- för Dunlop D207 Sportmax fram OCH bak, dock utan montering.. och JA de var nya fast fjolårets modell.
//Håkan
Ravetrancer skrev:2500kr är för fram o bakdäck, helt nya
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife