Dunlop 208 VS 208RR ???

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Beställde förra veckan från Mynetmoto ett 208RR fram och ett 208bak... Men det ringde nyss en kille och frågade om det verkligen var så jag skulle ha det. (Bra service) Men då till frågan, vad är skillnaden? Mönstret? Gummiblandningen? Nåja han skulle iallafall skicka ett 208RR istället för det jag beställde...

MVH /Dennis

Kör med "rr" fram och tycker det funkar bra. Jag frågade polaren som jobbar på firman där jag köpte däcket, han sa det står för "race replica". Borde ju vara gummiblandningen som skiljer??

MVH Martin

Det finns erfarenheter på forumet som visar att 208 är ett skitdäck. Vilt spinnande från rödljus och skitdåligt fäste är några omdömen. Oklart dock hur många r de däcken hade.

:rolleyes:

t-rex skrev:
Det finns erfarenheter på forumet som visar att 208 är ett skitdäck. Vilt spinnande från rödljus och skitdåligt fäste är några omdömen. Oklart dock hur många r de däcken hade.

:rolleyes:

Jag har vanliga 208 fram o bak, de släpper aldrig vid rödlyset iaf!

( host, knappt 80 häst, harkel )

Garret_Power skrev:
Beställde förra veckan från Mynetmoto ett 208RR fram och ett 208bak... Men det ringde nyss en kille och frågade om det verkligen var så jag skulle ha det. (Bra service) Men då till frågan, vad är skillnaden? Mönstret? Gummiblandningen? Nåja han skulle iallafall skicka ett 208RR istället för det jag beställde...

MVH /Dennis

RR är väl en mer bananpassad gummiblandning än "vanliga" 208. Som jag hört ett ganska OK däck för bana iaf men på väg lider det väl som många andra däck av den här typen av en relativt lång uppvärminingstid vilket kan göra det halt i vissa lägen.

körde med 207:or tillmin 125:a borde ju vara samma sak där...

vanlida 207orna var rättvädelösa enligt mig, medans jag tyckte riktigt bra om 207 GP (tror jag de hette) iof... lite lätt hoj med få pållar

Ähhhh... Hoppas bara det inte är nått rackarns suddgummi däck när det är RR. GP är ju tydligen riktiga suddgummin... Jag har ju knappt några kurvor vart jag bor så det behövs inget extremt grepp, i princip bara 25 mil raksträcka ner till Luleå :hihi

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2