Dunlop 207 Sportmax på Duke II ?

Gurra

Jag rullar ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
BMW M3 -03
Har införskaffat ovanstående(tror däcket heter så) till min
DUKE II -01 , däcket ser sååå jävla brett ut om man jämför med
det orginaldäcket som sitter på ! Undrar nu om någon har
erfarenhet av detta däck på Duke, passar det el behöver man
gå ner till 150 ? Det jag köpte är 160/60 -17.

/Gurra :confused:
 
Funkar finfint, ett bra däck till DukeII bak.
Har ett sånt på min, upplever det som ett däck med trygga egenskaper, djuder inte på några överraskningar.
Inga bekymmer att lägga ner till kanten iaf! :squid
 
Hm, jag upplevde att däcket släppte tidigare ut ur kurvorna än orginaldäcket......... iaf på rörken. Sedan när det var blött så spann det lättare.....

Jag körde bara orginal och 207an på min duke........
 
Tror det var ett sånt jag hade på min innan jag sålde den, däcket höll VÄLDIGT bra.
Vet du var du fått din avatar från?
Kan berätta att det min Duke (numera såld) i ett garage i på Söder/Stockholm, fotograf var Greven. :D
 
Då borde det ju inte vara några problem att få på
däcket iallafall utan att det tar i sving/kedja ! Skumt
bara att det ser så jävla mycket bredare ut....


Vet du var du fått din avatar från?


Har fått bilden av Greven, förra året nån gång !

/G
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top