Dunkar efterlyses

Aspens miljöbensin för gräsklippare och dyligt suger men deras racesoppa är helt ok...
Vi körde motorsågarna med Aspens miljösoppa när jag jobbade i skogen, jag kan då inte minnas att sågarna gick sämre av det. Om jag inte missminner mig var det dessutom färdigblandad 2T-soppa, bara att hälla i :tummenupp
Det märktes dock en otrolig skillnad på hur man mådde efter en dag i skogen när man böt till miljöbensinen jämfört med macksoppa :Bugar

Vi körde motorsågarna med Aspens miljösoppa när jag jobbade i skogen, jag kan då inte minnas att sågarna gick sämre av det. Om jag inte missminner mig var det dessutom färdigblandad 2T-soppa, bara att hälla i :tummenupp
Det märktes dock en otrolig skillnad på hur man mådde efter en dag i skogen när man böt till miljöbensinen jämfört med macksoppa :Bugar

Det är mycket möjligt att det lirar i en del motorer, själv har jag testat det i gräsklipparen och den blev svårstartad när den var varm och gick illa. Kan kanske ha något att göra med att alkylatsoppa har lite annan densitet vilket gör att det går magert med orginalbestyckning...

Det är mycket möjligt att det lirar i en del motorer, själv har jag testat det i gräsklipparen och den blev svårstartad när den var varm och gick illa. Kan kanske ha något att göra med att alkylatsoppa har lite annan densitet vilket gör att det går magert med orginalbestyckning...
Gräsklipparn är 4T antar jag?
Motorsågarna användes ju mestadels vintertid, inga problem att få igång dom vad jag kan minnas, utom när man glömde slå av dödarn :gnissla Men som sagt, olika motorer gillar olika saker! Och allt går att lösa om man bara vill :)

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back