Dundertabbe! klickade i cutsen utan att vajern satt i låset

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Könsord! :huvet

Håller på att reparera hojen efter en stöld och byter lås.
Då det blev lite bråttom idag och skulle stänga ner för dagen, så skulle jag bara packa ihop grejerna och rulla undan cykeln lite i kompisens garage.

I all hast så tog jag cutsen och klickade i den i hojen, för det är ju enklast att ha den där när man ska skapa lite plats.
Bara att sekunden efter jag gjort det så kommer jag på att vajern för cutslåset inte sitter i då jag inte har bytt det låset! Har tagit bort det gamla låset och när jag gjorde det så lossade jag vajern i båda ändar.

Så nu står den där med beklädd bakdel och en låst cuts utan någon vajerkoppling till det.

Tips på hur jag tar mig ur den här knipan, bortsett från att dra en hammare genom custsen, låsa upp och köpa en ny...

Hoppas jag inte är den första som har testat denna variant och det finns en enkel lösning runt hörnet.

Osäker på hur det ser ut på just din hoj, men vet man var låsmekanismen sitter brukar det gå att kroka i med en bit stadig ståltråd som man böjer en hake runt en näbbtång.
Ett sabla pill, men det brukar gå om man bryter lite försiktigt på rätt plastkåpa och sticker in.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti