Dumt att starta tråd om detta men kommer ej på nåt annat

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Idag var jag i örebro och kollade på när de stora pojkarna lekte på banan. Väldigt lite husabergare som körde dessutom, de flesta stod i depån när jag kollade :rolleyes:
Hur som helst så såg jag den vackraste bergaren jag sett tror jag med ALUMINUM-TANK! Det stod ett namn på hojen men det kommer jag som vanligt inte ihåg vad det var. Skulle precis åka när ägaren hoppade upp och körde ut på banan så jag hann aldrig fråga det jag ville heller :(
Så, någon som vet vem detta är? Såg ut att köra som ett fullblodsproffs iaf...
Jag är givetvis på jakt efter den där tanken, blev såld på den direkt och nya byggplaner tog form inne i mitt huvud. Även om det blir planerade byggplaner så sitter den tanken 100ggr bättre än originaltank, frågan är bara vad priset blir. Och svetsa själv är inget alternativ, även om jag kunde hantera MIGen så finns det ingen tid för såna dumheter.

Så hjälp mig nu!
Sen får ni radera tråden när ni har fixat fram namn eller dylikt.

När var du där? Han hade sin buss som 3:e buss på vänstra sidan när man kommer in till parkeringen. Stod bredvid en buss med en HM vid har jag för mig, samt en till husa. Du såg den antagligen inte, för den tanken hade man inte missat! Jag var där mellan 11:40 och 13 tror jag, var runt 12:45 jag såg den tippar jag på.

Inget fel på den här tråden väl?
Nr 13 Joakim Engström var han som hade tanken idag, många av dem stora killarna har såna. :)
Den och kolfiberhjulen Stefan har så har du en grym Husa sen, hehe..

RookieSM skrev:
Inget fel på den här tråden väl?
Nr 13 Joakim Engström var han som hade tanken idag, många av dem stora killarna har såna. :)
Den och kolfiberhjulen Stefan har så har du en grym Husa sen, hehe..

Ahhh, J.Engström stod det nog på sidan av hojen! Är han medlem här på SH? Måste få veta vart han har fått tanken ifrån eller om han har byggt den och vad det kostar.
Angående kolfiberhjulen så sa jag förra gången att "fan vilka fula hjul han har, hade han inte råd med riktiga ekerhjul"! Sen såg jag idag att det var kolfiber :brinnerup Det var samma kille som jag frågade idag om han hade glömt att skruva fast grejjerna på hojen efter service, läckte liiiiite olja :D

Hör med 420 här annars, han har en likadan tank.

Dee_cati skrev:
Ahhh, J.Engström stod det nog på sidan av hojen! Är han medlem här på SH? Måste få veta vart han har fått tanken ifrån eller om han har byggt den och vad det kostar.
Angående kolfiberhjulen så sa jag förra gången att "fan vilka fula hjul han har, hade han inte råd med riktiga ekerhjul"! Sen såg jag idag att det var kolfiber :brinnerup Det var samma kille som jag frågade idag om han hade glömt att skruva fast grejjerna på hojen efter service, läckte liiiiite olja :D

Barrett skrev:
Hör med 420 här annars, han har en likadan tank.

Det tackar jag för, han har numera ett oläst pm i sin inbox.

Tar tillfället i akt och frågar igen, någon som vet vart jag kan beställa svarta plastdetaljer/kolfiber mm till husan? Verkar inte finnas mycket original iaf :(

Aluminiumtankarna görs av omeromoto i Italien och kostar €380..

Svart plast köper du från vilken Husa-ÅF som helst. Allt plast finns i svart!!
Länk

Länk till Omeromotos specialdelar

Jag skulle köpa deras egen ram som visas nedán. Den är så jävla porrig :drool

husatelaio6.jpg

newstelaio1.jpg

Last edited:
Supermoto skrev:
Jag skulle köpa deras egen ram som visas nedán. Den är så jävla porrig :drool
Ja, en sådan vore inte helt fel i garaget... :slicka

Edit: Hade varit lite trevligare om den var billigare. :rolleyes:

Martin Lind och Dennis Eriksson (?) har också sånna tankar. Jag undrar mest, varför?

Olof Eriksson skrev:
Martin Lind och Dennis Eriksson (?) har också sånna tankar. Jag undrar mest, varför?

Smalare är nog den största anledingen, ger väl en bättre körställning och hojen känns smidigare skulle jag tro.

rejser skrev:
Smalare är nog den största anledingen, ger väl en bättre körställning och hojen känns smidigare skulle jag tro.
Dom använder väl fortfarande samma kylarvingar å infästningen fram sitter ju i kylaren?

Fast jag kanske minns fel vad det var som buktade ut

Olof Eriksson skrev:
Dom använder väl fortfarande samma kylarvingar å infästningen fram sitter ju i kylaren?

Fast jag kanske minns fel vad det var som buktade ut

Jupp men tanken är för bred mitt på sas, Engström pratade om att -06 var ett snäpp bredare ändå.

Supermoto skrev:
Aluminiumtankarna görs av omeromoto i Italien och kostar €380..

Svart plast köper du från vilken Husa-ÅF som helst. Allt plast finns i svart!!
Länk

Länk till Omeromotos specialdelar

Det var lite halsaftigt pris på den tanken, det hade jag iofs räknat med. Ska summera ihop allt som ska köpas och sen se vad det hamnar på och se om jag får prioritera bort nåt annat. Men den var så satans snygg den tanken ju, enda jag oroar mig över är om man klotar med den....
Ramen däremot gjorde sig inte snygg ihop med gul/blå hoj. Men ihop med allt annat svart/guld så :tungan

Jag har hittat det mesta av plasten nu iaf, dock inte tank eller sadel i svart. Fick ingen vidare hjälp av Karlströms heller då deras sida fungerar minst sagt otillfredsställande gällande sökning av priser och artikelnummer :(
Får ringa Marin/fritid igen då de inte svarade senast jag ringde.
Nu vill jag bara ha tid med att riva isär hela hojen och få iväg ramen på lack och småprylarna på eloxering, så man kan börja köra med den snart :D

rejser skrev:
Jupp men tanken är för bred mitt på sas, Engström pratade om att -06 var ett snäpp bredare ändå.

Knepigt, dom skriver ju att de gjort tanken mkt mindre på 06orna pga den tidigare bredden... :va

Mvh
David

Dee_cati skrev:
Jag har hittat det mesta av plasten nu iaf, dock inte tank eller sadel i svart. Fick ingen vidare hjälp av Karlströms heller då deras sida fungerar minst sagt otillfredsställande gällande sökning av priser och artikelnummer :(
Du skriver i reservdelsnumret och klickar på "sök".Kan det bli så mycket enklare?
Bakskärm: 613:-
Kylvingar: 229:- styck
Framskärm: 203:-
En komplett sadel kostar ca 1000:- och tanken drygt 2000:-

Busaberg skrev:
Du skriver i reservdelsnumret och klickar på "sök".Kan det bli så mycket enklare?
Bakskärm: 613:-
Kylvingar: 229:- styck
Framskärm: 203:-
En komplett sadel kostar ca 1000:- och tanken drygt 2000:-

Prövade i ca 10 minuter med olika artikelnummer från katalogen men det ville inte fungera. Fick fram framskärmen iaf, väl där fanns ingen bild :3freak
Men skitsamma, det blir nog troligtvis så att den lokala butiken får plocka hem det, jag har vissa aningar om att jag iaf får samma listpris av Karlströms.
Men för övrigt, vart hittade du sadel och tank? Hittar endast svart sadel för förare över 180cm (vilket inte är bra då jag inte når ner med fötterna i dagsläget ens en gång) och tank hittar jag endast gul.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman