dumt att köpa lätt begagnade slick?

vid den vurpan jag gjorde satt de nytt framdäck på men begagnat backdäck. efter 2 uppvärmningsvarv på anderstorp släppte fram ganska rejält. TIllräckligt för att jag skulle vurpa. Kännde direkt på däcken och bak hade hyffsad temp men fram var ljumet. Vet itne om de berodde på att bak blir varmt fortare naturligt eller om de berodde på att fram var nytt. vurpade gjorde jag.

men med däckvärmare är de säkert igna problem.

Som sagt, nya slicks är inte hala - det är bara en mental grej. Hoppas jag. Nya gatdäck är hala - till viss mån - och SuperCorsa, Racetec, Rennsport och den serien är gatgodkända däck. Däckvärmare är bra i vilket fall som helst, ett slicks opererar i runt 80 grader - du bränner dig alltså på det när det är rätt temperatur - och det tar ett par varv innan det blir så varmt.

Som sagt, nya slicks är inte hala - det är bara en mental grej. Hoppas jag. Nya gatdäck är hala - till viss mån - och SuperCorsa, Racetec, Rennsport och den serien är gatgodkända däck. Däckvärmare är bra i vilket fall som helst, ett slicks opererar i runt 80 grader - du bränner dig alltså på det när det är rätt temperatur - och det tar ett par varv innan det blir så varmt.

okej my misstake då. trodde nämligen diablo supercorsa sc2 var samma gummiblandning som pirelli slicksen med sc2 blandning. man lär sig alltid något nytt.

Däckvärmare is da shit :yoparty

japp däckvärmare ligger i garaget (nya i förpackning) :)
kör itne en banträff till utan däckvärmare.

Konstigt att inte fler använder de igentligen. KÖr man en kvällsträning på 3*15 eller 3*20 min så går ju hälften av tiden åt till att få temp i däcken.

Last edited:
app däckvärmare ligger i garaget (nya i förpackning) :)
kör itne en banträff till utan däckvärmare.

Konstigt att inte fler använder de igentligen. KÖr man en kvällsträning på 3*15 eller 3*20 min så går ju hälften av tiden åt till att få temp i däcken.

Så sant, så sant!!!

P.S. Ska du inte boka dig till Poznan :yoparty

Varför åka och betala för dyr bantid för åka runt å värma däck ca 30 % av tiden? Man är väl där för att träna?
Och dessutom öra med fel däckstryck under i stort sett hela passet. Ett däck är ju inte färdigvärmt på ett par, tre varv. Det tar en rätt bra stund att få dem genomvarma och luften inne i dem så varm att dess volym ökat däckstrycket tillräckligt.

jag har en laddning

låter bra. bara leta på annonsidorna nu då och köpa fräsha slicks.

hejdu ... intresserad av en laddning med Dunlop slicks ... de allra flesta är riktigt fina ...

1200/set kanske?

Nya gatdäck är hala - till viss mån - och SuperCorsa, Racetec, Rennsport och den serien är gatgodkända däck. QUOTE]

mm i sa fall var de nog fell varme eller dackstryck, eller sa ar det skillnad mellan olika dack..

mitt basta varv nagonsin sattes med ganz neues D209GP. rullade ut pa gridden med helt nya sulor, korde ett uppvarmningsvarv (1.6km) sen var det banzai in i forsta kurvan efter start. satte min basta tid for den banan pa tredje varvet

sa nya dack har jag aldrig uppfattat some halt

tillbaka till traden sa (tycker jag) ar gamla slicks utmart att trana pa, sa lange man haller det i atanke. har sjalv tranat pa 2 ar gamla begagnade dack med 250'n

:) F

Last edited:
Så sant, så sant!!!

P.S. Ska du inte boka dig till Poznan :yoparty

seriöst, var när hur pris? :)
börjar bli galen på skitvädret hehe. vill åka nu. har dock ingen licens än.

:D
hejdu ... intresserad av en laddning med Dunlop slicks ... de allra flesta är riktigt fina ...

1200/set kanske?

nja sen denna tråden kom upp har 4 olika pmat mig angående slicks försäljning:D allt fårn 150 kr däcket till 600 kr uppsättningen ....

Last edited:
Alltså om marknaden svämmar över av prisvärda lätt begagnade slicks så är jag intresserad som konsument. PM:a vad ni har.
//Peter

Last edited:
Alltså om marknaden svämmar över av prisvärda lätt begagnade slicks så är jag intresserad som konsument. PM:a vad ni har.
//Peter
Vi i M.A.M #97 är också intressenter, men det ska vara riktiga 20 minuters däck från seriösa förare.

Och dessutom öra med fel däckstryck under i stort sett hela passet. Ett däck är ju inte färdigvärmt på ett par, tre varv. Det tar en rätt bra stund att få dem genomvarma och luften inne i dem så varm att dess volym ökat däckstrycket tillräckligt.
Jag köpte däckvärmare inför säsongen som var och jag säger bara: JISSES!

Inget sladdande och kastande, inte trögsvängd och bångstyrig utan det bara funkar och levererar konstant och näst intill perfekt grepp hela tiden istället för att behöva åka runt och "känna efter" och sedan efter 3-4 varv börja känna efter om det funkar så kan man gå ut och göra som man vill. I love it. :)
Enda jag ångrar är att jag inte köpt dem tidigare.

jag också intresserad men då ska dom verkligen gått 20-30min känns som många försöker kränga däck som är på sista versen.eller det är kanske bara till mig.pm:a gjärna om ni har fräsch eller kanske oanvända slicks till bra pris120/190

Jag har riktiga 40 minutersdäck.
Det finns ingen normal person i Sverige som kör 20 min på ett nytt slick.

120-125-180-190-195.

Pirelli diablo superbike är grymma :D

Edit: 900 spänn / par.

Last edited:
Var noga med att kolla vem ni köper däck av..
Köper ni av förare från tex Pro Superbike, så är det ganska säkert att ett
20 min däck är ett 20min däck..
Men köper du av en Rookie förare kanske, så är troligtvis ett 20 min däck
ca 60 min eller mer.. (inget illa mot er Rookie förare, jag talar bara ur
egen erfarenhet.. )
Själv när jag körde Rookie, så körde jag alla däck
mer än 20 min, man hade varken budgeten eller kravet att behöva ha flong
nya däck hela tiden. Nu har jag tex nått däck som bara gått 15 min som
ligger o skräpar.. Hade det varit när jag varit Rookie, så hade jag ju säkert
använt det 3-4 gånger till :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2