*Superlight*
Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
men med däckvärmare är de säkert igna problem.
Däckvärmare is da shit

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
vid den vurpan jag gjorde satt de nytt framdäck på men begagnat backdäck. efter 2 uppvärmningsvarv på anderstorp släppte fram ganska rejält. TIllräckligt för att jag skulle vurpa. Kännde direkt på däcken och bak hade hyffsad temp men fram var ljumet. Vet itne om de berodde på att bak blir varmt fortare naturligt eller om de berodde på att fram var nytt. vurpade gjorde jag.
Som sagt, nya slicks är inte hala - det är bara en mental grej. Hoppas jag. Nya gatdäck är hala - till viss mån - och SuperCorsa, Racetec, Rennsport och den serien är gatgodkända däck. Däckvärmare är bra i vilket fall som helst, ett slicks opererar i runt 80 grader - du bränner dig alltså på det när det är rätt temperatur - och det tar ett par varv innan det blir så varmt.
Däckvärmare is da shit![]()
app däckvärmare ligger i garaget (nya i förpackning)
kör itne en banträff till utan däckvärmare.
Konstigt att inte fler använder de igentligen. KÖr man en kvällsträning på 3*15 eller 3*20 min så går ju hälften av tiden åt till att få temp i däcken.
Och dessutom öra med fel däckstryck under i stort sett hela passet. Ett däck är ju inte färdigvärmt på ett par, tre varv. Det tar en rätt bra stund att få dem genomvarma och luften inne i dem så varm att dess volym ökat däckstrycket tillräckligt.Varför åka och betala för dyr bantid för åka runt å värma däck ca 30 % av tiden? Man är väl där för att träna?
låter bra. bara leta på annonsidorna nu då och köpa fräsha slicks.
Nya gatdäck är hala - till viss mån - och SuperCorsa, Racetec, Rennsport och den serien är gatgodkända däck. QUOTE]
mm i sa fall var de nog fell varme eller dackstryck, eller sa ar det skillnad mellan olika dack..
mitt basta varv nagonsin sattes med ganz neues D209GP. rullade ut pa gridden med helt nya sulor, korde ett uppvarmningsvarv (1.6km) sen var det banzai in i forsta kurvan efter start. satte min basta tid for den banan pa tredje varvet
sa nya dack har jag aldrig uppfattat some halt
tillbaka till traden sa (tycker jag) ar gamla slicks utmart att trana pa, sa lange man haller det i atanke. har sjalv tranat pa 2 ar gamla begagnade dack med 250'n
F
Så sant, så sant!!!
P.S. Ska du inte boka dig till Poznan![]()
hejdu ... intresserad av en laddning med Dunlop slicks ... de allra flesta är riktigt fina ...
1200/set kanske?
Vi i M.A.M #97 är också intressenter, men det ska vara riktiga 20 minuters däck från seriösa förare.Alltså om marknaden svämmar över av prisvärda lätt begagnade slicks så är jag intresserad som konsument. PM:a vad ni har.
//Peter
Ytterligare en som är intresserad. Söker även ett set fräscha regndäck
Jag köpte däckvärmare inför säsongen som var och jag säger bara: JISSES!Och dessutom öra med fel däckstryck under i stort sett hela passet. Ett däck är ju inte färdigvärmt på ett par, tre varv. Det tar en rätt bra stund att få dem genomvarma och luften inne i dem så varm att dess volym ökat däckstrycket tillräckligt.
seriöst, var när hur pris?
börjar bli galen på skitvädret hehe. vill åka nu. har dock ingen licens än.
Backlund verkar vara rätt normal och han kör sina däck ett pass/20 minuter innan de säljs.Det finns ingen normal person i Sverige som kör 20 min på ett nytt slick.
Där har du en av anledningarna till att Backlunds kränger däcken efter 20 minuter. De höll inte så mycket längre om man tillhörde Sverige-eliten i år.Pirelli diablo superbike är grymma![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |