Dumpventil - fråga

BusaLady

Turbotoka
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Ja
Hoj
Suzuki GSX1300R, Suzuki SV650S *såld*, Suzuki GSX-R 1000 *såld*
Skrothögen har slutat ladda.:3freak Dumpventilen öppnar sig direkt på tomgång. Ska den göra det? Hur fungerar det?:va

/Elisa
 
dumpventilen ska väl bara öppna sig när trycket blir för högt dvs . 0,6 eller 0.8 bar ... inte på tomgång
 
Dumpventilen ska öppna vid gasavslag. Att den skulle vara öppen vid tomgång låter mysko. Har du en öppen dump så be någon polare att hålla handen framför o känna när den öppnar medan du gasar/släpper av utan växel i.
 
dumpventilen ska väl bara öppna sig när trycket blir för högt dvs . 0,6 eller 0.8 bar ... inte på tomgång

Det är en "popoff"-ventil..

Dumpen kan stå öppen pga klen/trasig fjäder, eller ingen tryckslang till insuget...många halvtaffliga vanliga öppna dumpar har ovanan att tjyvöppna för tidigt.
 
har aldrig förstått meningen med en dumpventil. slänga hk rakt uri naturen till ingen nytta.. dumt. tycket jag . hk ska till bakhjulet inte ur i luften....
 
har aldrig förstått meningen med en dumpventil. slänga hk rakt uri naturen till ingen nytta.. dumt. tycket jag . hk ska till bakhjulet inte ur i luften....

Jag testade att köra utan ett tag på imprezan med hyfsat påskruvat (maxad td05-16g)...höll ett par månader...så vart det till att städa intercooler... :crash Få snurror som gillar tryckstötarna i längden...

Återcirkulerande är bättre (det som sitter standard på de flesta turbobilar).
 
Kolla slangen från dina förgasare/spjällhus så att den är hel.
 
Den öppnar direkt när jag startar hojjen och drar sig åt att stänga när jag varvar. Har provat en annan dumpventil men samma resultat.
Hittar inga hål på nån slang heller.
Den har vart så ett tag att när man gasat på rejält så har det huggt till i hojjen när den börjat ladda men sen kommer den bra.
Är det nåt i spjällhuset som gått sönder?
Ska jag ta bort slangen på dumpventilen och hålla för och se om det blir nåt tryck?

/Elisa
 
Back
Top