Dumpning av bil

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Pratade med en tjej jag träffar nu...

ca 06:00 - 07:00 hon börjar då någon gång

-Jo det hände en rolig sak påväg till jobbet
-aha vadå
-jo när jag cyklade bakvägen förbi hamnen "norrköping" så såg jag en kille -som hade plockat bort plåtar och diverse delar som stod med bilen nära kanten, såg att det inte var så djupt så han flyttade sig till andra sidan...
-oj då :confused:
-a men jag fortsatte cykla till jobbet, men han körde bilen i sjön!
-aha
-a men det var en ganska gammal skrothög :hihi

A men det här kan man säga att det finns roligt folk och som kan få oss andra att skratta visst det blir ju inte bra för oss andra som betalar våran premie men men:D

Har varit i dom tankarna då jag satt på båten hem från Lelles veckan... fan va skönt att bara bli av med den :hihi :rofl

RS "Alex" skrev:
A men det här kan man säga att det finns roligt folk och som kan få oss andra att skratta visst det blir ju inte bra för oss andra som betalar våran premie men men:D

Hade du varit torr bakom öronen hade du kanske inte tyckt det var lika kul med folk som dumpar skit i naturen.... Personligen skulle jag gärna se honom pröjsa bärgning, skrotning och därefter dömas till att städa hamnområdet....

korvgubbe skrev:
Hade du varit torr bakom öronen hade du kanske inte tyckt det var lika kul med folk som dumpar skit i naturen.... Personligen skulle jag gärna se honom pröjsa bärgning, skrotning och därefter dömas till att städa hamnområdet....

men alltså det är ju illa men så hon berättade för mig så fick man sig ett skratt hur folk kan göra så:)

jo jo självklart skulle man sätta dit honom men hon ville nog inget göra

har hört om något djup typ vid oxelösund där man körde ner bilar förr i tiden :kocko som bilskrot alltså, tror det var oxelösund :confused:

RS "Alex" skrev:
men alltså det är ju illa men så hon berättade för mig så fick man sig ett skratt hur folk kan göra så:)

jo jo självklart skulle man sätta dit honom men hon ville nog inget göra

har hört om något djup typ vid oxelösund där man körde ner bilar förr i tiden :kocko som bilskrot alltså, tror det var oxelösund :confused:

Trodde det var du som såg honom... ...får man det berättat för sig av en polare är det en annan sak. Då kan man garva åt det....

De hade någon sån städning förra året eller året innan det då de plockade upp alla bilar som de hittade dumpade i hamnar, sjöar och gamla kalbrott å liknande... De rensade runt hela landet och det var tusentals bilar som folk dumpat...

Personligen skulle jag gärna ha höga böter på nedskräpning eftersom det är så förbannat onödigt...
I vissa delstater i usa är det 1000 dollar i böter om man slänger skräp ur bilfönstret.... I tyskland tror jag det kostar typ 1000Dmark... Så borde det vara här med..

korvgubbe skrev:
Trodde det var du som såg honom... ...får man det berättat för sig av en polare är det en annan sak. Då kan man garva åt det....

De hade någon sån städning förra året eller året innan det då de plockade upp alla bilar som de hittade dumpade i hamnar, sjöar och gamla kalbrott å liknande... De rensade runt hela landet och det var tusentals bilar som folk dumpat...

Personligen skulle jag gärna ha höga böter på nedskräpning eftersom det är så förbannat onödigt...
I vissa delstater i usa är det 1000 dollar i böter om man slänger skräp ur bilfönstret.... I tyskland tror jag det kostar typ 1000Dmark... Så borde det vara här med..

lite saftigt kanske!

var i norrköping för 2 veckor sen då draggade dom botten längst in i hamnen tittade i 5 min å dom fick bland annat upp en cykel :hihi å massa andra saker under den korta stunden

RS "Alex" skrev:
lite saftigt kanske!

var i norrköping för 2 veckor sen då draggade dom botten längst in i hamnen tittade i 5 min å dom fick bland annat upp en cykel :hihi å massa andra saker under den korta stunden

Inte alls saftigt....bara rätt jag skulle inte ens kasta ut en glasspinne om jag skulle måsta pynta flera tusen.

btw kör inte tyskarna med euro ?

Twosaint skrev:
btw kör inte tyskarna med euro ?

:hihi Sorry! My Bad!... När jag hörde talas om att det var böter på att kasta saker ur bilen så hade de fortfarande D-Mark. Jag har glömt att konvertera bötesbeloppet till Euro...

Själv stör jag mig som fan på folk som låter skiten ligga efter en picknick i parken elelr på stranden. Jag är djävligt slarvig själv och min tös blir halvt tokig på att jag aldrig städar hemma men jag är fan inte så klen att jag inte kan slänga påsar å skit jag konkat ut i parken/stranden eller dyl...

Vår Marka-tant uttryckte det rätt bra när jag gjorde lumpen, hon sa:
(= Dam som ansvarade för kiosken på det millitära förband vid vilketjag var värnpliktig)

"-Det är lustigt med er pojkar! Ni kan gå kilometervis för att köpa en påse godis eller en chokladbit. Därefter kan ni bära den i dagar i skogen i ur och skur. Men när innehållet är slut tappar ni plötsligt all kraft och orkar inte annat än att släppa pappret på marken där ni står..!"

...tyckte hon sammanfattade det rätt bra...

korvgubbe skrev:
Själv stör jag mig som fan på folk som låter skiten ligga efter en picknick i parken elelr på stranden.

Eller ännu värre: hittade en grusväg förra veckan & tänkte smiska lite grus med offroaden. Kommer in ett 50-tal meter och möts av en uppeldad bil, en soffa, en säng, ett bord + en kubik ytterliggare skräp. Mitt ute i naturen! Hade jag ertappad de som åstakommit detta hade jag kunnat bli riktigt otrevlig. :mad:

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8