dumpade priser på AMD processorer...

tror det e på både s939 o nya AM2

ta den värsta.. x2 5000+.. dom blir ju gratis! köpte mig en x2 4400+ för ca två månader sen för 3900 :(

hur står skillnad gör cacheminnet på processorn eg? då Intel kör med 2+2 mb o amd med 512+512 kb o på vissa 1+1 mb.

Maverick skrev:
2314639 tror det e på både s939 o nya AM2

ta den värsta.. x2 5000+.. dom blir ju gratis! köpte mig en x2 4400+ för ca två månader sen för 3900 :(

hur står skillnad gör cacheminnet på processorn eg? då Intel kör med 2+2 mb o amd med 512+512 kb o på vissa 1+1 mb.
som jag har förstått det så gör det stor skillnad, men de är ändå jämnbördiga pga att amd:n är "snabbare"

Bry dig inte om cache, det är lika oväsentligt som frekvens (vilket de flesta har lärt sig är oväsentligt efter P4). Kolla på benchmarks istället och fokusera på de testerna som liknar ditt tänkta användningsområde.

Ja, X2 finns till både Socket 939 och AM2.

hita de på nh.se

-Rosen- skrev:
2314649 som jag har förstått det så gör det stor skillnad, men de är ändå jämnbördiga pga att amd:n är "snabbare"

Intels nya processor ska slå amd's nya processor ganska rejält, intels "mellanprocessorer" ska vara snabbare än AMDs värsting FX-62 enligt flera tester. Det är iomed detta AMD sänker priserna kraftigt för att folk överhuvudtaget ska köpa deras processorer.

SkorvKalle skrev:
2315586 Intels nya processor ska slå amd's nya processor ganska rejält, intels "mellanprocessorer" ska vara snabbare än AMDs värsting FX-62 enligt flera tester. Det är iomed detta AMD sänker priserna kraftigt för att folk överhuvudtaget ska köpa deras processorer.
det är core 2 du syftar på då eller?

är den mkt bättre än i bara superPI?
antar att lanseringen är i slutet av denna månaden

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...