Dummaste dekalen jag sett.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Var ute och körde med hojjen i det fina vädret idag. Hamnar bakom en volvo som har en dekal där det står:
"Håll avstånd, vi har hund i bilen!"

Det måste vara bland det dummaste jag sett. Jag förstår vad dom vill få fram, håll avstånd så du inte kör in oss bakifrån så hunden avlider.

Men ärligt talat vem fan bryr sig om jycken i en sådan situation? Jag håller avstånd därför att jag är rädd om människorna i bilen. Om än att en hund kan vara som en familjemedlem, men please?! Samtidigt hade dom dessutom barn i bilen.
Att ha en sån dekal är ungefär lika logiskt som att sätta upp en skylt vid en förskola där det står: "Kör sakta, lekande rådjur!".

Lika irriterad blir jag på folk som skänker pengar till fonder som försöker rädda hundar från att bli uppätna i kina. Barnen svälter i Kina?! Vem fan bryr sig mer om hundar än om svältande medmänniskor?
Skänk pengar till svältande barn istället!
:huvet

Last edited:
Såg en sån dekal för ett par veckor sen..det i kombo med att det satt ett äkta white-trashdrägg med en pitbull och körde gjorde att jag asgarva:)

Som jag sagt tidigare:
Ironin är död.

Som jag sagt tidigare:
Ironin är död.

Vore det inte för att det stog: "Svenska kennelklubben" under texten så kunde du haft rätt i det här avseendet.

Skulle förövrigt bli ypperligt förvånad om Svenska kennelklubben producerade bildekaler i ett ironiskt syfte. Om så är fallet är det ett mästerverk som närmast kan jämföras med rondellhunden.

Det raderar dock inte möjligheten att personen som satte dit dekalen gjorde det i syfte att vara ironisk.

Last edited:
Polarn som är lätt homofob har "bögning förbjuden" på tailen på sin gixxer. Sen har han visst satt dit en "köpt på grund av svår gubbsjuka" på styrkronan. De tycker jag är bra. :)

"Hund i bilen" gör även mig irriterad.
Trots att jag är stor hundvän.
Insinuerar att det är OK att köra på hundlösa bilar.

"Tuta om du knullade i morse" är utformad för att sitta på långsamtgående fordon och därmed lugna ner signalerandet från mottrafikanterna.
På en vanlig bil är det bara dumt.

En av de bättre har en vän på sin Horex (veteranmc):
"Vid åverkan på fordonet misshandlas förövaren."

På en undanskymd plats på min motorcykel har jag dekalen "Fornminne får ej tvättas" vilket jag försöker leva upp till...

Min favorit var från nån blaska "Your R1 is a hamster and your Fireblade smells like elderberries" eller nåt..

Givetvis slarvat bort. :(

Vore det inte för att det stog: "Svenska kennelklubben" under texten så kunde du haft rätt i det här avseendet.

Skulle förövrigt bli ypperligt förvånad om Svenska kennelklubben producerade bildekaler i ett ironiskt syfte. Om så är fallet är det ett mästerverk som närmast kan jämföras med rondellhunden.

Det raderar dock inte möjligheten att personen som satte dit dekalen gjorde det i syfte att vara ironisk.

Du har alldrig haft någon hund va... Finns det barn i bilen dekaler,, va e så skumt med en hund i bilen dekal... När Rappe kör tankbil så finns det dekaler som skyltar om att jag har bensin i lasten.. Jag ska fan trycka upp en dekal om att jag har en dosa snus i fickan bara för att folk ska kunna reta sej på nått:rolleyes:

Nae

Från
header.gif

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...