eppe
51 veckor kvar
:corn den där elektroluxen eller va de va e ju lite grisen i säcken... därimot nya polka r6:an e bland de flottaste ja sett på länge och går den lika bra förra generationens r6
va väl inte så elakFollow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
:corn
va väl inte så elak
Jonte myra skrev:en kompis körde på denna hoj, fast utan kåpor. 600 cc.....<han var nöjd med den, en sommar i alla fall. Sen sålde han o köpte suzuki![]()
Richi_rich skrev:Tja!
Jag köpte "bikekatalogen 2006" idag. Direkt kunde jag konstatera att jag bara skulle ha en 2006´s r6:a... Fy fan vilken maskin! Rödmarkering vid 17.500!!!!![]()
Men sen hände nåt... Jag såg att det fanns en hoj som hette Hyosung Comet gt 650 r (uttalas tydligen: josang), till ett väldigt förmånligt pris! 63,900 riksdaler! För en sprillans ny hoj!![]()
Men hallåå!!
Har du aldrig hört talas om URAL eller DNIEPR från ryssland?!
Ny pris från 19000:- och då får du siovagn på köpet!!!
å kvaliten är säkert minst lika bra som hojsong hojen...
Fast det är klart hojsongen ser ju smidigare ut......
Jag skulle helt klart tagit en begagnad R6 för ca 63000:- som dessutom är påkostad 4-1 och lite lullul....
Hygglo skrev:Men hallåå!!
Har du aldrig hört talas om URAL eller DNIEPR från ryssland?!
Ny pris från 19000:- och då får du siovagn på köpet!!!
å kvaliten är säkert minst lika bra som hojsong hojen...
Fast det är klart hojsongen ser ju smidigare ut......
Jag skulle helt klart tagit en begagnad R6 för ca 63000:- som dessutom är påkostad 4-1 och lite lullul....
pellegas skrev:Om vi jämför Suzukins SV650 så finner vi att den tidigare byggdes av Hyosung ( i deras fabrik i korea) men att japanerna tog hem tillverkningen till japan för de ville ha jobben själva. .
Oavsett om det är sant eller inte har jag svårt att tro att Suzuki skulle gå ut med det offentligt.Ekberg skrev:Jag har sökt om just det här om att Hyousung skulle tillverka SV650, Och har inte hittat någonting om att det skulle vara så.
Däremot så har Hyosung tillverkat hojar som är ämnade för den Asiatiska marknaden åt Suzuki, (förmodligen mindre hojar 50-400 kubik, min gissning)
Så om du kan länka till vart du har hittat din information så vore jag tacksam.
/Dan
Hyosung Motors & Machinery Inc. grundades 1978 och ingick 1979 ett tekniskt samarbete med Suzuki under namnet HYOSUNG SUZUKI. Om de faktiskt tillverkat Suzukis hojar vet jag inte. De har i dagsläget en kapacitet på 200000 motorcyklar per år och är nationens största exportör.sandstream skrev:Oavsett om det är sant eller inte har jag svårt att tro att Suzuki skulle gå ut med det offentligt.
Jag köpte "bikekatalogen 2006" idag. Direkt kunde jag konstatera att jag bara skulle ha en 2006´s r6:a... Fy fan vilken maskin! Rödmarkering vid 17.500!!!!![]()
Men sen hände nåt... Jag såg att det fanns en hoj som hette Hyosung Comet gt 650 r (uttalas tydligen: josang), till ett väldigt förmånligt pris! 63,900 riksdaler! För en sprillans ny hoj!![]()
Har kollat runt på nätet hela dan och hittat en hel del bilder på den. Ser helt OK ut och den har suzukis v-twin på 72 hk. Jag vet att den knappast går under kategorin sporthoj, och inte kan jämföras med en r6:a, men någonting inom mig vill vara smart och ekonomisk... Inte dyr att köpa och äga, och tanten får plats bakpå...
Så vad säger ni??? Nu ger jag er rätten att ta fram popcornen och börja dumförklara mig!![]()
HAYABUSAHENKE skrev:skru åka omkring på en mickro? eller va e d dom tillverkar egentligen? Kolfilter till fläktar?
Köp en sån!Kanske e superbra? Du får riskera att inte få den såld sen.
DP skrev:Vad jag har förstått från Svenska Hyosung importören (www.tws-motor.se) så ska det vara så att Hyosung under många år monterat Suzuki mopeder & scooters för Korea marknaden och iochmed att SV650 fick insprut så fick Hyosung ärva förgasar SV650 motorn, det är vissa skillnader på delar men tex vevaxel, kolvar, etc. har samma artikelnummer som SV650's så dom bitarna är samma.
DP skrev:DP says: Tycker ändå att en Comet för 39.900.- är ett grymt köp....
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |