Dumförklara mig!!!

Richi_rich

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
R1-99
Tja!

Jag köpte "bikekatalogen 2006" idag. Direkt kunde jag konstatera att jag bara skulle ha en 2006´s r6:a... Fy fan vilken maskin! Rödmarkering vid 17.500!!!! :tummenupp

Men sen hände nåt... Jag såg att det fanns en hoj som hette Hyosung Comet gt 650 r (uttalas tydligen: josang), till ett väldigt förmånligt pris! 63,900 riksdaler! För en sprillans ny hoj! :confused:

Har kollat runt på nätet hela dan och hittat en hel del bilder på den. Ser helt OK ut och den har suzukis v-twin på 72 hk. Jag vet att den knappast går under kategorin sporthoj, och inte kan jämföras med en r6:a, men någonting inom mig vill vara smart och ekonomisk... Inte dyr att köpa och äga, och tanten får plats bakpå...

Så vad säger ni??? Nu ger jag er rätten att ta fram popcornen och börja dumförklara mig! :banana

Bifogat

• gt650r_7.jpg
    gt650r_7.jpg
    57.8 KB · Visningar: 821
  • gt650r_9.jpg
    gt650r_9.jpg
    53.1 KB · Visningar: 1,010
  • gt650r_5.jpg
    gt650r_5.jpg
    69.1 KB · Visningar: 429
  • gt650r_2.jpg
    gt650r_2.jpg
    54.7 KB · Visningar: 506
  • 02_10_2005_006g.jpg
    02_10_2005_006g.jpg
    100.6 KB · Visningar: 911
  • ettttt.bmp
    ettttt.bmp
    121.1 KB · Visningar: 44
Last edited:
Smaken är som baken? Hårig... :lol

Nä köp det där! Stå på dig. Det är ballt o vara annorlunda!

kastar hellre sten på dig för att du är så fattig :D

ärligt talat så ser den ju helt ok ut. Men frågan är väl hur den är kvalitetsmässigt och om det går att få tag i saker till den

Tja, den ser ju helt ok ut och vem vet, det kanske är en prisvärd maskin. Kostar inte Kawasaki ER-6 nåt sånt också föresten? Den ser ju inte lika sportig ut, men känns som ett säkrare kort kanske... :)

Chii skrev:
kastar hellre sten på dig för att du är så fattig :D

ärligt talat så ser den ju helt ok ut. Men frågan är väl hur den är kvalitetsmässigt och om det går att få tag i saker till den
det är ju en sv650 rakt igenom

Richi_rich skrev:
Tja!

Jag köpte "bikekatalogen 2006" idag. Direkt kunde jag konstatera att jag bara skulle ha en 2006´s r6:a... Fy fan vilken maskin! Rödmarkering vid 17.500!!!! :tummenupp

Men sen hände nåt... Jag såg att det fanns en hoj som hette Hyosung Comet gt 650 r (uttalas tydligen: josang), till ett väldigt förmånligt pris! 63,900 riksdaler! För en sprillans ny hoj! :confused:

Har kollat runt på nätet hela dan och hittat en hel del bilder på den. Ser helt OK ut och den har suzukis v-twin på 72 hk. Jag vet att den knappast går under kategorin sporthoj, och inte kan jämföras med en r6:a, men någonting inom mig vill vara smart och ekonomisk... Inte dyr att köpa och äga, och tanten får plats bakpå...

I samma prisklass/effekt ligger också er6:an och sv 650.

Edit..varför inte ge lite mer (runt 74000) och köp t ex sv 1000.

Last edited:
skru åka omkring på en mickro? eller va e d dom tillverkar egentligen? Kolfilter till fläktar?

Köp en sån! :tummenupp Kanske e superbra? Du får riskera att inte få den såld sen.

Om du kan tänka dig en kåplös variant så finns denna vääldigt billigt:
http://www.blocket.se/vi/6311088.htm?ca=3_s

Sedan vet jag att samme försäljare hade den med kåpa till salu på blocket för någon månad sedan, då för 51900.... om jag inte missminner mig :va
Du kan ju alltid höra med honom :tummenupp
/ Ralf

det vore kul att se lite annorlunda hojjar ute på vägarna. men som sagt, vart köper du delar till den när nått pajjar? risken finns väl att du får vänta 2 månader under sommaren på nåt som har gått sönder. sen var den ju faktiskt rätt ful, även om den va snygg på något sätt. jag skulle ha köpt en begagnad r6 för samma pengar. håller säkert bättre...

HAYABUSAHENKE skrev:
skru åka omkring på en mickro? eller va e d dom tillverkar egentligen? Kolfilter till fläktar?

Köp en sån! :tummenupp Kanske e superbra? Du får riskera att inte få den såld sen.

Ha ha! :hihi Ja jag vet inte vad dom gör... Har aldrig hört talas om dom förut.... Men man kanske slipper ligga som du på avataren...? :D

Hur många vrider på huvudet för en R6?
Våga vara annorlunda!
Kör hårt och lägg mer pengar på bensin!

2fast4hjo skrev:
I samma prisklass/effekt ligger också er6:an och sv 650.

Edit..varför inte ge lite mer (runt 74000) och köp t ex sv 1000.

Ja varför ger jag inte lite mer...? Ja då blir det väl r6:an i så fall! Måste bara säga att den har samma motor som sv 650. Det var det som överhuvudtaget fick mig att kolla upp hojen på nätet...

Måste bara säga att den finns i svart oxå...

Bifogat

• qwe.JPG
    qwe.JPG
    98.9 KB · Visningar: 709
  • q.JPG
    q.JPG
    49.7 KB · Visningar: 630
  • qw.JPG
    qw.JPG
    113.9 KB · Visningar: 469
  • ettttttt.bmp
    ettttttt.bmp
    107.3 KB · Visningar: 33
Last edited:
Richi_rich skrev:
Ja varför ger jag inte lite mer...? Ja då blir det väl r6:an i så fall! Måste bara säga att den har samma motor som sv 650. Det var det som överhuvudtaget fick mig att kolla upp hojen på nätet...

Måste bara säga att den finns i svart oxå...

Jo den va rätt okej... Men som nån nämde åvan.. Om nått pajar så kan det bli dyrt. Och den kan ju inte vara så lätt att sälja sen heller?? :3freak

Här diskuteras samma hoj. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=101117&highlight=hyosung

Kan meddela att det INTE är samma hoj som sv:n, det är faktiskt inte en pryl som är samma, ramen är tex i stål, fälgar, stötdämpare och finish är från Hyosung. Motorn är dock framtagen mha suzuki, fast har fått några extra hästar. Men jag kan hålla med om att det verkar vara en hyvens hoj för ett bra pris. Nackdelen lär vara när man ska sälja den...

Nja inte så dumt !
trevligt med V motorer fast 650 är väll i "tamaste" laget ?
Hur får man tag i delar/tillbehör ?
Skulle tro att den är braaaa mycket billigare att äga jämfört med en R6:a.

Tacka vet jag Vfr 750 ! :Bugar

Koreanerna vill ta sin del av MC-marknaden precis som de gjort med bil- och hemelektronikmarknaderna. Det är säkert en helt ok hoj och med tanke på Hyosungs prissättning så kommer den nog bli vanligare och vanligare på vägarna.

*/ ?>
Back