Dum mp3-fil...

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Jag har en mp3-fil som har ballat ur. Jag får inte byta namn på den, inte radera den, inte flytta den, inte högerklicka på den, inte spela den i winamp. Om jag håller muspekaren över filen står det bara "Winamp Media File 11,1 Mb", i vanliga fall så står det mer saker som artist, bitrate mm...

Jag får dock flytta den OM jag flyttar hela mappen :3freak men sedan blir det samma sak som först. Någon idé på vad som kan göras? Den har fungerat tidigare ska tilläggas. Alla andra mp3-filer fungerar...

Edit: den är inte skrivskyddad heller! Jag tog egenskaper på mappen och ändrade den och alla filer och underkataloger till att inte vara skrivskyddad...

Last edited:
CJ900RR skrev:
Jag har en mp3-fil som har ballat ur. Jag får inte byta namn på den, inte radera den, inte flytta den, inte högerklicka på den, inte spela den i winamp. Om jag håller muspekaren över filen står det bara "Winamp Media File 11,1 Mb", i vanliga fall så står det mer saker som artist, bitrate mm...

Jag får dock flytta den OM jag flyttar hela mappen :3freak men sedan blir det samma sak som först. Någon idé på vad som kan göras? Den har fungerat tidigare ska tilläggas. Alla andra mp3-filer fungerar...

Edit: den är inte skrivskyddad heller! Jag tog egenskaper på mappen och ändrade den och alla filer och underkataloger till att inte vara skrivskyddad...

ja hade nå liknande fel..Fick inge ljud på mina mp3or och filmer i varken winamp eller MP ..Satt o klura länge som fan va felet va..
Men tydligen räckte de me att starta om datorn.. Gjorde iofs virus sökning innan ... Så har du inte testar starta om gör d :tummenupp

Öppna wordpad, du behöver inte skriva nått utan bara spara den i mp3 filens namn på samma plats som mp3an ligger.

Exempel: namnet på filen är blablabla.mp3

Skriv blablabla som filnamn på worpad saken och spara den på samma ställe, nu får du frågan om du vill skriva över den, tryck ja, voila nu kan du ta bort den.

Solid snake skrev:
Jag kan med 99.9% säkerhet säga att detta inte kommer fungera. Han kan inte ta bort filen, och det är precis det windows måste göra för att skriva över den. Själva proceduren går till på ett ungefär såhär:
Filen öppnas och lägger sig temporärt i minnet.
Användaren ändrar något och vill skriva över filen.
Windows raderar nu originalfilen och skapar en ny fil med samma namn av den data som ligger i minnet.

Jag skulle nog snarare rekommendera att du startar datorn i felsäkert läge, detta borde göra susen. Skulle nu även detta misslyckas så drar du hem dos och deletar på sådant sätt.

[version]
signature="$Windows NT$"

[DefaultInstall]
DelReg = Reduce.Reg

[Reduce.Reg]
HKLM, "SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"

Det där har jag varit med om tidigare.

Grejen med Windows är att den vill läsa metadata från filen om du markerar den på något vis eftersom den heter "mp3". Om filen är trasig klarar inte Windows det och hänger (skitsmart). Det du måste göra är att ta bort den från ett kommandofönster.

-=MARTINEZ=- skrev:
[version]
signature="$Windows NT$"

[DefaultInstall]
DelReg = Reduce.Reg

[Reduce.Reg]
HKLM, "SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"
:va

vafalls? vad menar du med detta? lite mer information tack än register-grejer...

Aja jag fick bort den via command-prompten. skulle kanske testat att bytt namn på den först men what 'ta hell - har ju skivan så jag kan rippa den igen.

tack för hjälpen folk...

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...