Dum i hela huvudet eller bara gammal och grå?

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
I dag så lämnade jag in min Z1000 till garaget de ska fixa lite prylar på den och i utbyte fick jag en sprillas ny GSXR 750 eller vad den nu heter (se bild nedan). Jag har cirka 20 km från garaget till mitt hus och jag måste säga att 20km på en sk sporthoj var nog för mig. Jag blev så glad när jag parkerade hojjen, äntligen kunde jag sträcka på armarna och och sträcka ut ryggen.
Planen var att jag skulle ta den till jobbet imorgon men jag fick nog och fixade till min gamla bandit som har stått oanvänd i ett år. Den startade direkt och jag tog en liten tur bara för att kolla att allt funkade..
Så imorgon för GXR750 R eller vad den nu heter så och skämmas på altanen medans jag tar den gamla skurken till jobbet...

Frågan är : är jag gammal eller bara slut i huvudet?

Bifogat

• GSXR.JPG
    GSXR.JPG
    37.9 KB · Visningar: 291
Last edited:
Fy fan 33år och redan klassad som gubbe..
Kändes lite som att sätta sig på en moppe igen fast liiite mera pulver :tungan

Z1000 is da shit!:yoparty

Måste säga att jag tror man blir attans bortskämd när man har en hoj som Z1000 man sitter så oförskämt bra på den och den är skoj att brottas med i kurvorna.

Last edited:
Nä, du är fullt normal. Gixxer 750 är allt för trött. Du borde fått låna en 1000 cc så hade du varit glad och nöjd! :)

Nä, du är fullt normal. Gixxer 750 är allt för trött. Du borde fått låna en 1000 cc så hade du varit glad och nöjd! :)

Skulle ha fått låna en B king men de höll på med den så jag fick gixxern istället..

gillar du å toura till jobbet, donken, ner till glassbaren eller bara fisa runt lite så e det klart att en sporthoj inte är en hoj för dig! en sporthoj inbjuder ju till lite mer race:ig körning:tungan har ju själv lite kass rygg och skulle ibland vilja ha en hoj där man sitter lite mer upprätt men då tycker jag känslan för lite sportigare körning försvinner, efter att ha provat bana för första gången i mitt liv i år så är det ivf en sporthoj jag vill ha:tungan

gillar du å toura till jobbet, donken, ner till glassbaren eller bara fisa runt lite så e det klart att en sporthoj inte är en hoj för dig! en sporthoj inbjuder ju till lite mer race:ig körning:tungan har ju själv lite kass rygg och skulle ibland vilja ha en hoj där man sitter lite mer upprätt men då tycker jag känslan för lite sportigare körning försvinner, efter att ha provat bana för första gången i mitt liv i år så är det ivf en sporthoj jag vill ha:tungan

Förstår mycket väl vad du menar har funderingar på att köpa en banhoj men det är mitt första intrycket förvånar mig lite men jag tror att i huvudsak den är frågan om vana. Jag är ju van med en Z1000 som jag tycker är ypperlig att köra hårt med men oxå sitta och köra ett par mil på..

Tänkte ge den en chans till efter jobbet imorgon när jag kommer hem.

Fy fan 33år och redan klassad som gubbe..
Kändes lite som att sätta sig på en moppe igen fast liiite mera pulver :tungan

Måste säga att jag tror man blir attans bortskämd när man har en hoj som Z1000 man sitter så oförskämt bra på den och den är skoj att brottas med i kurvorna.

De roligaste är att man kan köra om många så kallade R hojar ,busa ,köra lungt i stan och när man kommer hem vill man ut o köra igen!:D

Förstår mycket väl vad du menar har funderingar på att köpa en banhoj men det är mitt första intrycket förvånar mig lite men jag tror att i huvudsak den är frågan om vana. Jag är ju van med en Z1000 som jag tycker är ypperlig att köra hårt med men oxå sitta och köra ett par mil på..

Tänkte ge den en chans till efter jobbet imorgon när jag kommer hem.[/QUOTE]

tycker jag absolut att du ska göra:)

Har jag fattat rätt (vilket risken är stor för att jag inte har) så är sporthojar rent ut sagt obekväma i för låga hastigheter, når man lite högre sådana så lyfts man väl upp lite av luftdraget? Vet inte heller, men har hört av några att det är så.

Sen får jag nog med glimten i ögat gissa på att du är sjuk i huvudet ;) Min låtsasmorfar på 64 år satt och läste lokaltidningen för ett par år sen då min (halv)morbror hade en ZX10R. I tidningen stod det om en gammal gubbe jag har bott granne med som påstod att hojen han hade, en Hayabusa) gjorde mätaren ut, 320. Då sa låtsasmorfar att "320? Kawasakin går ju bara 275..." Och observera att gubben med Hayan är äldre än låtsasmorfar. :tungan

får dock tillägga att jag tycker den typen av hojjar som t ex hornet, z1000 osv är riktigt roliga att köra, syrran kör en hornet och jag försökte övertala henne att sälja den till mig i våras men icke sa nicke, den säljer hon inte i första taget:tungan

Tänker ge den en chans till !!!! Oj oj oj !! Nu är det fan bråttom att din syrra och jag pallrar oss iväg till holland, för även om du sa att man får vara hur konstig som helst i det landet så börjar det här bli väldigt allvarligt och gå lite över styr :D Näe nu får vi plocka ihop lakritsen till gatskick och åka ner.... :pannkyss CYA SOON /M

P.s Se tjoffes inlägg så har du svaret ...... Du är både och just nu !!!:)

Tänkte ge den en chans till efter jobbet imorgon när jag kommer hem.

Tänker ge den en chans till !!!! Oj oj oj !! Nu är det fan bråttom att din syrra och jag pallrar oss iväg till holland, för även om du sa att man får vara hur konstig som helst i det landet så börjar det här bli väldigt allvarligt och gå lite över styr :D Näe nu får vi plocka ihop lakritsen till gatskick och åka ner.... :pannkyss CYA SOON /M

P.s Se tjoffes inlägg så har du svaret ...... Du är både och just nu !!!:)

Skrattar är du här och härjar... Jag skynda dig hit så får du plåga skiten ur den,,, Om du ska ta lakritsen hit måste du ju vila upp dig en vecka innan du kan gå rakt igen...
Men måste säga att den har trevliga bromsar och ett härligt insugsljud eller vad det nu heter..

I tidningen stod det om en gammal gubbe jag har bott granne med som påstod att hojen han hade, en Hayabusa) gjorde mätaren ut, 320. Då sa låtsasmorfar att "320? Kawasakin går ju bara 275..." Och observera att gubben med Hayan är äldre än låtsasmorfar. :tungan

Kan det ha varit farbrorn som har livnärt sig på att bygga bågar till rallybilar i en gammal nerlagd bensinmack?

Jag läste i någon motortidning om honom, till vardags hade han någon snällare literhoj...

Det är kul med gubbar som har barnasinnet kvar!

Var o servade Superduken för ett tag sen o fick låna en GSXR 1000 -08 mellan kl 08,00-13,00. Vad ska man säga ??:... JÄVLAR ALLTSÅ !!!!!! Superduken är fortfarande roligare på alla sätt utom ett.... Man kan inte komma i 180 km/h , växla ner , slå på o slita upp den på bakhjulet. Det kunde man alltför enkelt med Gixxern !:tummenupp . Enorm motor , men känner nog ändå lite som som du..... Kul att gasa av sig rejält en förmiddag , men ack så skönt när man fick tillbaka sin egen:) .

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti