Dum fråga!?!

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Tänkte nån kunde hjälpa mig med en grej. Ser ju i folks meddelanden att de har en massa olika roliga gubbar de klistar in både här o där. Var hittar man dom, inte här eller. Det finns ju några men inte alls så många olika som jag sett. Undrar dessutom hur man får in gubbarna i meddelandet o inte bara högst upp vid rubriken.
Tack på förhand fran Sveriges, nja kanske världen mest datakunniga person...

När jag skriver ett inlägg så finns dom både till höger om rutan där jag skriver texten och en vit gubbe ovanför där jag kan välja. Sedan kanske man kan skriva dom manuellt också. Klickar jag på [more] till höger så dyker det upp en lång lista på gubbar jag inte hade en aning om att dom fanns...
:jisses

Klicka på valfri gubbe till höger så hamnar den där markören står i din text.
Vill du ha fram fler gubbar så klickar du på "more".

EDIT: ögonen är det första man blir blind på. Det var ju just det Spiff-sr skrev.
Man kan göra dem manuellt också genom att skriva det som står bredvid smileisarna (jaa jag vet att det blev svengelska) när du klickat på more.... Clear as mud? :rolleyes:

Bifogat

• 20070719_081013_2.png
    20070719_081013_2.png
    5.7 KB · Visningar: 30
Last edited:
Fan så skumt. Jag har ingenting till höger om meddelandefältet. :va Har bara de vanliga gubbarna (14st) under fältet.

Oj titta det fungerade. Tack Bobbo V. :Bugar
En fråga bara. Hur ska man komma ihåg alla olika ord att skriva för att få en gubbe, listan va ju jätte lång. Kan man få listan att hamna brevid fältet? Eller måste jag gå in på tråden

http://www.sporthoj.com/forum/misc.php?do=showsmilies
varje gång för att hämta dom? :argpådato

Last edited:
Mr Moody skrev:
En fråga bara. Hur ska man komma ihåg alla olika ord att skriva för att få en gubbe, listan va ju jätte lång. Kan man få listan att hamna brevid fältet? Eller måste jag gå in på tråden

Du ska inte behöva komma ihåg dem, det är därför de ska finnas till höger om skrivfältet. Det är inte så att du har "avaktivera smilies" ikryssat (vid blandade inställningar nedanför texten du skriver) när du svarar på en tråd?

Annars är det väl nån plugin eller nåt som saknas, förhoppningsvis så är det nåt datasnille som läser tråden snart och kan svara på det.
Får du likadant på andra datorer / webbläsare?

/En blind leder en blind :D

Vad använder du för webläsare?
Kolla i menyn under hjälp/help och sedan om/about

Har du ingen vit smiley ovanför textrutan heller?

/jorgen

:)

Bifogat

• smiley.png
    smiley.png
    9.2 KB · Visningar: 27
Last edited:
det är inte så att du alltid använder "snabb svar" för att svara ?
isåfall:
tryck på knappen "gå till Avancerad" så får du upp Sb´s fina ruta med alla smilies till höger.

/z - chansar hejvilt på direktlösning. :D
ps. du lär dig rätt fort vilka smilies som heter vad.

:tuttar

Last edited:
Min meddelande ruta ser inte alls ut som de ni klistrat in o nej jag får bara standard gubbsen även om jag går till avavcerat.
Webläsare...oj nu börjar det svårt för lilla dumma mig. Jag o datorer drar inte riktigt jämt...:mad:
Det e väl bara att inse att man e lite av ett...:arsele
Ni ska ha tusen tack som iaf försöker få mig att fatta det här, poletten kanske ramlar ner så småningom...:3freak

Mr M!

Du hade ju svårt att hitta dem så jag gjorde några till dig..klart du ska lite sjyssta ikoner mannen!

Mr G.

Bifogat

• ikoner.JPG
    ikoner.JPG
    13.5 KB · Visningar: 51
Mr M!

Du hade ju svårt att hitta dem så jag gjorde några till dig..klart du ska lite sjyssta ikoner mannen!

Mr G.

Så snällt av dig!
laughing1.gif

Mr M!

Mr G.
Grrrymt snygga. De e tur att man har dig att vända sig till när allt känns svårt, en enorm trygghet.
Tur att du tagit mig under dina instruktörsvingar.:såjaponken

Last edited:
Inga problem!

Tips! Du kan ju med fördel skriva ut dem och använda dom till allt möjligt. Tex klistra fast dem på hojen. Bara fantasin sätter gränserna.

Ha det bra!

Ps. Titania, du får också göra det. Och alla ni andra också faktiskt..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman