Dum fråga från en korkad blondin....

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Går det att plocka ur benskydd ur ett skinnställ utan att förstöra det?
Jag har kraftiga vader och får inte ihop stövlarna över skinnstället... :huvet

Dum fråga... Men jag e en korkad blondin. :D

// Lena

Dom brukar vara utbytbara...... både mitt a-star & a-ness kan man byta ut skydden på !

Brukar finnas en dragkedja i fodret någonstans....

Webspy skrev:
Dom brukar vara utbytbara...... både mitt a-star & a-ness kan man byta ut skydden på !

Brukar finnas en dragkedja i fodret någonstans....
eller kardborreband.. kolla nedanför jackan byxor trorja det heter så ser du själv ;)

Vad har du för ställ, brukar vara en kardborrelucka ovanför knäskyddet så kan man ta ut det, iaf på de som jag haft typ dainese å ixs, men på de svindyra ställen e de insydda i skinnet

Men det är väl dumt att ta bort skydd va :rolleyes:

Tom Byron skrev:
Vad har du för ställ, brukar vara en kardborrelucka ovanför knäskyddet så kan man ta ut det, iaf på de som jag haft typ dainese å ixs, men på de svindyra ställen e de insydda i skinnet

Men det är väl dumt att ta bort skydd va :rolleyes:

Jo, det finns en kardborrelucka på knäna på stället. Har ett Dainese som e några år gammalt... Får väl pilla lite där å se va som händer... :D

Vet juh inte hur man gör för att lägga ut en bild på stället här på sidan... *dum å trög blondin* :huvet

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Jo, det finns en kardborrelucka på knäna på stället. Har ett Dainese som e några år gammalt... Får väl pilla lite där å se va som händer... :D

Vet juh inte hur man gör för att lägga ut en bild på stället här på sidan... *dum å trög blondin* :huvet

// Lena

:fatta! Det finns ingen dum fråga när man är nybörjare!!!

:tummenupp

Lilla_Tingeling skrev:

// Lena

Klicka bara på hantera medskickade filer sen lägger du in bilden där. Det finns inga dumma frågor bara dumma svar, så du behöver inte oroa dig. :)

Muhahaha, jo å plasten i knäskyddet är lite halvmjukt så du kan dra upp utan att det pajar, det går att böja lite hit å dit.

Men som sagt, dumt att åka utan skydd, du landar garanterat på knäna :3freak

Lilla_Tingeling skrev:

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Kan juh uppfattas som otroligt korkad när man ställer en så dum fråga. :kocko

Ok! du får väl tycka att det är en dum fråga men det tycker inte vi!
Pröva om det går och modifiera dem lite så att de skyddar knäna iallafall

Här e en bild på hur stället ser ut. Nån som "pillat" ur benskydden från ett sånt?

// Lena

Bifogat

• skinnställ.jpg
    skinnställ.jpg
    65.5 KB · Visningar: 179
Det kanske är ett dumt svar, för benen sitter inte så tajt på mig, men det var nåt jag själv inte tänkte på först. Prova att dra upp benen en aning innan du stänger igen stöveln helt, de åker ändå upp senare när man sitter som ett gem på hojen.

Hyperdrive skrev:
Det kanske är ett dumt svar, för benen sitter inte så tajt på mig, men det var nåt jag själv inte tänkte på först. Prova att dra upp benen en aning innan du stänger igen stöveln helt, de åker ändå upp senare när man sitter som ett gem på hojen.

Har testa det en gång. Men fick iaf inte igen stövlarna ända upp...
Men ska testa igen. Skam den som ger sig... :D
Får väl ta till lite våld...

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Har testa det en gång. Men fick iaf inte igen stövlarna ända upp...
Men ska testa igen. Skam den som ger sig... :D
Får väl ta till lite våld...

// Lena

Vad har du för stövlar?
Prova Alpinestars Supertech, eller ett par Lindstrands som går att dra åt/justera vidden på. Ta bort skydd är ju inget bra :gnissla . (vare sig man är nybörjare, blond, trög, brunett eller proffs)
Supertech på bilden:

432101.jpg

Länk till mina förra Lindstrands stövlar: http://www.mcpoolen.se/clothes/stovlar/sortiment-lindstrand-touring.html

/B.londie

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...