Duktig och seriös mekare sökes

ZerQ

hmm jaha
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Yamaha XJ900
Hej

Jag bor i Hudiksvalls trakten och söker en mycket duktig och seriös hempulare/företagare som kan och har tid att göra en del jobb på en Honda VF500 -86.

Det som behöver göras är ventiljustering, byte av diverse packningar och packboxar i motorn samt synka förgasarna. Eventuellt även byta kopplingen också.

Behöver ha jobbet klart till slutet på april, alltså lagom till hojtiderna. Själv skall jag inte hålla i ett verktyg så...
Dock kan vi byta tjänster om det är så, datorer är jag mycket duktig på istället...

Hör av er så kan vi prata betalning.

MVH
Johnny

Hempularföretag finnes om du är intresserad.
Dock i Uppsala.

Klicka på länken nedan!

Inte så långt ändå, kan vara värt det om jag får ordning på den nu. Den har stått sedan jag köpte den så jag börjar bli sugen nu. Mitt kort blir uppgraderat nu i år så jag får köra den också :D

Vad tror du om kostnaden? i ca kronor och framför allt om du eller jag såfall skaffar delarna som behövs till den!

MVH
Johnny

Ja det är som jag nämnde från början med jobbet. Byte av packningar/packboxar, koppling i motorn och justering av ventiler och förgasare.

Just nu sitter motorn delvis nerplockad kvar på cykeln, har tagit bort ena ventilkåpan, tanken, sadeln, sidokåpor och luftburken, tändspolarna är vikta åt sidan bara.

Motorn är ej dränerad på vätskor. Jag har en Verkstadshandbok till den där alla mått och justeringsuppgifter står, dock på engelska.

Jag antar att du vill ha hela cykeln om du skall ställa förgasarna också.

MVH
Johnny

Bara lamellerna och mellanskivorna + fjädrar o lite skruvar i kopplingen ?
Det blir snabbt pengar om man ska ha original från Hondacenter.

Du har en kanon kille som är duktigt i söderhamns trakten, Inte alls långt från dig. Roger *Reem Racing* Tele nummer 0270/423465. Sen finns det några andra med Hans *Lappen* Hanson, Lennart karlsson, Både i söderhamn. Men hör med roger han tar på sig jobb just nu, Mvh Micke

Du har en kanon kille som är duktigt i söderhamns trakten, Inte alls långt från dig. Roger *Reem Racing* Tele nummer 0270/423465. Sen finns det några andra med Hans *Lappen* Hanson, Lennart karlsson, Både i söderhamn. Men hör med roger han tar på sig jobb just nu, Mvh Micke

Ok, kan ju kolla med honom också. Det är klart det blir dyrt med att byta koppling men behöver man så...

Tack för svaren än så länge.

//johnny

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!