Duktig Husaberg mekare i Småland??

needthespeed

Husa rules!
Gick med
29 Apr 2006
Hoj
Husaberg 650
Hejpp igen!

Kollat med säljaren och förmodligen inga vevlager eller annat bytt på min Husa FE 650 -02. Fick dock grejerna på "garantin" och kommer att få hemskickat kamkedja,ramlager+vippor samt lite annat som var kasst utan kostnad.

Nu återstår att hitta någon som kan skruva isär och ihop det hela under våren?

Givet vill man ju ha en som är nära hemmet så Ljungby är utgångspunkten.

Kollade med Husa återförsäljare i Växjö han räknar med 9 timmar a 500 spänn??

Goda råd välkommnas! :rolleyes:

Bifogat

• Husarules.JPG
    Husarules.JPG
    114 KB · Visningar: 51
needthespeed skrev:
2131116 Hejpp igen!

Kollat med säljaren och förmodligen inga vevlager eller annat bytt på min Husa FE 650 -02. Fick dock grejerna på "garantin" och kommer att få hemskickat kamkedja,ramlager+vippor samt lite annat som var kasst utan kostnad.

Nu återstår att hitta någon som kan skruva isär och ihop det hela under våren?

Givet vill man ju ha en som är nära hemmet så Ljungby är utgångspunkten.

Kollade med Husa återförsäljare i Växjö han räknar med 9 timmar a 500 spänn??

Goda råd välkommnas! :rolleyes:
Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig att spräcka din motor. Vevpartiet måste du dock lämna in. :brinnerup

Hittade Nilssons motor

philsson skrev:
2131128 Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig att spräcka din motor. Vevpartiet måste du dock lämna in. :brinnerup

I Skånes Fagerhult finns en Husaberg mekare som tydligen kan göra detta på 5-6 timmar. Då vill han att jag tar loss motorn själv.Inte så mycket jobb ju!

Då skulle detta landa på ca 3000:- och allt är frid och fröjd.

Enligt killen där har han mekat mycket med Husaberg och han menar att man INTE behöver byta vevstaken och dyl utan det räcker med lager renovering..

vad tror du? :confused:

needthespeed skrev:
2131154 I Skånes Fagerhult finns en Husaberg mekare som tydligen kan göra detta på 5-6 timmar. Då vill han att jag tar loss motorn själv.Inte så mycket jobb ju!

Då skulle detta landa på ca 3000:- och allt är frid och fröjd.

Enligt killen där har han mekat mycket med Husaberg och han menar att man INTE behöver byta vevstaken och dyl utan det räcker med lager renovering..

vad tror du? :confused:
Nej nej nej, du behöver inte byta vevstake om lagret inte skurit. Men du ska byta lagret! 3000kr då + delar givetvis? lager typ 2100kr + kolv, kamkedja och lite annat smått. ca 5000 + arbete 3000. dvs 8 lök. Men det gick alltihop på garantin?. Förstår inte riktigt. :va

Jo så här....

Dom erbjuder sig att köpa delarna dvs lager,kamkedja,vippor+packsats samt ny bromskiva fram(var ganska dålig) samt ett motorfäste fram som spruckit utan kostnad och menar att jag skall stå för jobbet.

Deras inställning är att motorrenovering inte täcks av garantin...

jag kan ju alltid jävlas tillbaka men ibland kanske man skall ta en hygglig deal?

Jobbet som sagt 3000:- och sedan har jag en fin hoj att köra med resten av sommaren....

vad tycks?

Det finnes en mycket duktig motorrenoverare i Torsås ca 15mil från ljungby,Han åkte själv Husaberg för ett par år sen så han är insatt i dom.

Slå en signal å kolla vettja:

www.astander.se

Lycka till! :tummenupp

needthespeed skrev:
2131202 Dom erbjuder sig att köpa delarna dvs lager,kamkedja,vippor+packsats samt ny bromskiva fram(var ganska dålig) samt ett motorfäste fram som spruckit utan kostnad och menar att jag skall stå för jobbet.

jag kan ju alltid jävlas tillbaka men ibland kanske man skall ta en hygglig deal?

Jobbet som sagt 3000:- och sedan har jag en fin hoj att köra med resten av sommaren....

vad tycks?

600 mil hade den gått va? Då tycker jag gott att du kan kräva en ny kolv av dom också, som philsson säger. Byter du inte kolv lär du får spräcka motorn igen om ett litet tag är jag rädd.

MangeCRF450HM skrev:
2131240 Det finnes en mycket duktig motorrenoverare i Torsås ca 15mil från ljungby,Han åkte själv Husaberg för ett par år sen så han är insatt i dom.

Tackar för tipset!

Skall kolla med killen och höra hans åsikt.

Kan ju alltid sen ta mig motorn under armen och åka och hälsa på!!

:)

needthespeed skrev:
2131202 Dom erbjuder sig att köpa delarna dvs lager,kamkedja,vippor+packsats samt ny bromskiva fram(var ganska dålig) samt ett motorfäste fram som spruckit utan kostnad och menar att jag skall stå för jobbet.

vad tycks?
Tycker jag låter som en riktigt schysst deal. :tummenupp Försök få ut en kolv som sagt. :)

Kolvsats?

Hsb-Chrille skrev:
2131245 600 mil hade den gått va? Då tycker jag gott att du kan kräva en ny kolv av dom också, som philsson säger. Byter du inte kolv lär du får spräcka motorn igen om ett litet tag är jag rädd.

Utgår ifrån att ringarna ingår i en kolv?

Ska jag ha en ny kolvtapp också?

:argpådato

needthespeed skrev:
2131293 Utgår ifrån att ringarna ingår i en kolv?

Ska jag ha en ny kolvtapp också?

:argpådato

Kolv, ringar, kolvbult och clips är i samma sats. Ett nytt kolvbultslager hade nog inte suttit fel heller. Kalaset går på ca 3000 tror jag så du får nog tjata lite om du ska få det på garantin :tungan

When the going gets tough the tough gets going!

Hsb-Chrille skrev:
2131339 Kolv, ringar, kolvbult och clips är i samma sats. Ett nytt kolvbultslager hade nog inte suttit fel heller. Kalaset går på ca 3000 tror jag så du får nog tjata lite om du ska få det på garantin :tungan

Jepps! Kommer nog att ha en hel del argument kring detta mot säljaren!

Alternativt kommer jag att lyfta hojen på ett släp och tillsammans med den och en basebollträ besöka honom "in person"

Några tusingar kan jag leva med (en helkväll på stan ungefär) men någon rim och reson får det ju finnas.

Tackar och bockar för denna gången från den mörka Smålands Skogen :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...