dukeII 03 sprucken cylinder

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Ort
FALKENBERG
Hoj
KTM 950 SUMO
vad göra har den duke från 02 uttagen maj 03 har snart gått 240mil va ute o körde idag när ja plötsligt kände att ja fick svårt att växla så ja stannade o då gick de lättare så ja tänkte att de är lika bra att åka hem o kolla upp de ordentligt o ca 600meter senare är ja hemma o ser att de har läckt en massa olja på vänster sida av motorn så ja börjar kolla vart de kommer ifrån men kan inte hitta någon direkt orsak till läckaget så ja torkar rent o startar upp den igen o ser då till min fasa att de har blivit en ca 5cm lång spricka i cylindern där oljan givetvis kom från!!! :huvet :huvet vad kan ha orsakat detta ja varvar inte över 8500v o ja varmkör alltid ordentligt de vet ja för ja har oljetempmätare!! ja har garanti o tycker att den borde ta detta vad tror/tycker ni?? mvh dukeIIfbg
 
Fabrikationsfel. Så enkelt är det väl?

//jaG

dukeIIfbg skrev:
vad göra har den duke från 02 uttagen maj 03 har snart gått 240mil va ute o körde idag när ja plötsligt kände att ja fick svårt att växla så ja stannade o då gick de lättare så ja tänkte att de är lika bra att åka hem o kolla upp de ordentligt o ca 600meter senare är ja hemma o ser att de har läckt en massa olja på vänster sida av motorn så ja börjar kolla vart de kommer ifrån men kan inte hitta någon direkt orsak till läckaget så ja torkar rent o startar upp den igen o ser då till min fasa att de har blivit en ca 5cm lång spricka i cylindern där oljan givetvis kom från!!! :huvet :huvet vad kan ha orsakat detta ja varvar inte över 8500v o ja varmkör alltid ordentligt de vet ja för ja har oljetempmätare!! ja har garanti o tycker att den borde ta detta vad tror/tycker ni?? mvh dukeIIfbg
 
dukeIIfbg skrev:
vad göra har den duke från 02 uttagen maj 03 har snart gått 240mil va ute o körde idag när ja plötsligt kände att ja fick svårt att växla så ja stannade o då gick de lättare så ja tänkte att de är lika bra att åka hem o kolla upp de ordentligt o ca 600meter senare är ja hemma o ser att de har läckt en massa olja på vänster sida av motorn så ja börjar kolla vart de kommer ifrån men kan inte hitta någon direkt orsak till läckaget så ja torkar rent o startar upp den igen o ser då till min fasa att de har blivit en ca 5cm lång spricka i cylindern där oljan givetvis kom från!!! :huvet :huvet vad kan ha orsakat detta ja varvar inte över 8500v o ja varmkör alltid ordentligt de vet ja för ja har oljetempmätare!! ja har garanti o tycker att den borde ta detta vad tror/tycker ni?? mvh dukeIIfbg

Utan vidare ett gjutningsfel..Spänningar i cylindern från gjutningen eller en sprickbildning...nytt på garanti..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top