Duke2

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Tjenare på er! Tänkte inföskaffa mig en gathoj i sommar. Eftersom pengarna vill iväg på annat håll så är det en hoj som är billig i drift som jag söker. Sneglar lite åt en Duke2. Så min fråga till er som har/ har haft en sådan: är det något att ha.

/ Micke

Japp!

Alldeles underbar! Bara å köpa! bra stadshoj och lekhoj. :tummenupp
Inget man åker touring med kanske....vibrerar en del....
Köper du en 03:a eller nyare så får du "higflow-toppen"

Den officiela åsikten är att den är tung,slö och trött,och alla kommer ropa -köp 660.

Jag äger en Duke själv och hävdar att den är helt ok,dock har jag "trimmat" lite med helsystem och Mikkuni TMR41 förgasare,vilket i princip gör den till en 625 motormässigt.

Sänkt den 5mm i gafflen och justera till bakfjädringen ordentligt så har du en väldigt lättkörd kurvhoj.

Dock suger alufälgarna fett,då dom är känsliga för allt vilket gör dom skeva.
Plasten är dyr till dom pga att den är lackad.

ja köpte min ny -01 å har kört ca:1800mil dock helt orginal
men ja trivs bra med den och kan helt klart rekomendera :banana

Jag har också haft en Duke2 (-01) och tycker det är en kanonhoj. Den finns i västerås nu :)
Du kanske kan leta upp den, hehe.

Nackdelen är som sagt fälgarna som inte tål någonting!!

Hade själv en 02a förra sommaren som jag saknar som fan. Körde cirkus 1000 mil med den, utan problem. Mina fälgar var då hela och fina..fast det kanske beror på att man kör som en kärring? ;P Nej men allvarligt talat så tror jag inte att det är nån fara så länge man passar sig för att lägga omkull hojen eller hoppa in i trottoarkanter...

Skulle lätt kunna köpa en igen, bara för att det är en sån skön hoj..och förbannat snygg! :tummenupp

El Duke..

mike andersson skrev:
Tjenare på er! Tänkte inföskaffa mig en gathoj i sommar. Eftersom pengarna vill iväg på annat håll så är det en hoj som är billig i drift som jag söker. Sneglar lite åt en Duke2. Så min fråga till er som har/ har haft en sådan: är det något att ha.

/ Micke

Tänkt igenom vad du ska ha den till. Om du bara vill busa i stan / köra småvägar runt stan på max tio mil åt gången så är det en förträfflig och prisvärd hoj. Vill du kunna köra längre sträckor så kommer du sakna pulver över 100 km/h samt att den är ganska hård i fjädring, sadel och totalt saknar kåpor, vilket gör att man blir ett vindfång.
Jag har haft skitkul på min men ska nog byta till våren till förmån för nåt med åtminstånde halvkåpa och lite mer hästar :) Vill kunna köra längre sträckor.

Tack för alla svar! Det klarnar nu... Låter som en vettig hoj. Man kan ju kanske köpa en CRF 450 eller något liknadne... men jag ska bara ha den till transport innanför stadsgränsen samt att åka lite med polarna.. En renodlad motard är säkert intressantare men då får man ju så mycket skryvande på köpet... och det orkar jag bara inte med! Tack/ Micke

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN