Duke-service hos Lelles...

Prova å kör utan accpump ifall det kvarstår, men accpumpen har inget med hojen att göra när du håller jämn gas. det är bara när du vrider till som den duschar lite......

Konstigt, man bänkar väl för att slippa luckor å annat crap i registret, fick du någon graf för det lär ju synas ett dipp någonstans

Tom Byron skrev:
Prova å kör utan accpump ifall det kvarstår, men accpumpen har inget med hojen att göra när du håller jämn gas. det är bara när du vrider till som den duschar lite......

Konstigt, man bänkar väl för att slippa luckor å annat crap i registret, fick du någon graf för det lär ju synas ett dipp någonstans

Hur sätter man accpumpen ur spel om jag nu skulle testa det?

Jodå, jag har tre grafer..
En som den såg ut när jag lämnade in den och sedan två till under tuningen, det konstiga är att det inte syns några dipp där. Bara på den första grafen som ser ut som ett lögndetektortest, riktigt illa.. men så såg den ut när jag lämnade in den.
Den verkar iofs gå bra när den är kall, men jag antar att de inte kan ha bänkat den ouppvärmd eller?

Går bra när den är kall...... prova å sänk nålen ifall det blir någon skillnad....... ? Det tar ju inte så lång tid å är enkelt, men har de bänka så borde det ju vara grönt?

Tom Byron skrev:
Går bra när den är kall...... prova å sänk nålen ifall det blir någon skillnad....... ? Det tar ju inte så lång tid å är enkelt, men har de bänka så borde det ju vara grönt?

Okej, jag ska testa det... den får mindre soppa om man gör det va, eller har jag fel?

Gummi skrev:
Okej, jag ska testa det... den får mindre soppa om man gör det va, eller har jag fel?

Du lär ju prova någe, jag säger inte att det blir bättre. Du flyttar clipset ett hack uppåt på nålen...... då kommer nålen automatiskt lite lägre (tun blandning) i förknasaren.

Tom Byron skrev:
Du lär ju prova någe, jag säger inte att det blir bättre. Du flyttar clipset ett hack uppåt på nålen...... då kommer nålen automatiskt lite lägre (tun blandning) i förknasaren.

Nålen satt på högsta läget sänkte den två hack till det mittersta. Nu försvann lite av den här "dö-ut" effekten runt 5000 varv, dock så gick den sämre förövrigt, small och hade sig, så jag antar att man måste justera luftskruv mm nu...

Gasen är inte lika "rapp" längre heller, när man släpper den så varvar inte motorn ner lika snabbt som innan jag flyttade nålen. Så var det innan jag lämnade in den på service, det är iofs inte lika illa nu som då...

Hmm vad ska man göra? Känns som att den skulle behöva bänkas om egentligen, jag har inte så bra koll så att jag kan justera in det här... trist..

Kör tillbaka hojen och be dom göra om det gratis, dom har ju gjort bort sig.

/H

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...