Duke II

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tjena alla motarddiggare. Jag är lite sugen på att till nästa säsong skaffa en duke II:a, främst för att jag tycker den är schysst att kolla på men också för att jag vill köra på bakslangen vilket är en aning klurigt med min gamla häck från -79. Jag har ännu inte lyckats provköra nån och undrar om det är nån som känner till problem med duken, om den är schysst att slanga med och så vidare.

Tacksam för svar.

Köpte min hoj ny i maj, sen dess har 2 omgångar motorlager+ ett elfel som gjorde att den stannade... tom fästet till tutan har gått av :fakta

motardnisse skrev:
Du måste ge den lite LOVE ibland :D

Fast man ska väl inte gnälla, polarens Husa 650 -02 som är sjukt servad skar ihop efter 120mil :p

Han bytte förövrigt vippor vid 70mil till -03 ans för att då skulle den minsann bli driftsäker sen :D :D

Brukar även bli mycket :Bugar innan den ska startas :crash

Duken II:an är en super hoj. Du kommer inte ångra dig en sekund.
Bytte in en ZX9:a mot en svart 00:a och sen dess kör jag KTM.
Underbar hoj.

Klockren övningskörningshoj! Lättlekt som få.
It´s a wheelie good bike.
Jag har också rasat ett lager i motorn, en vecka efter att jag köpt den. Det var lite surt, men i övrigt har den gått som en klocka.

Jo min 01:a har gått kanon de få månader jag haft den med mindre fel. Sen kan den ju behöva lite trim för att gå riktigt bra, avgassystem är ju ite fel att smacka på... :rock

Köp min, Röd -01 Sebring helsystem, nya däck och bromsar.
Nyskick :tummenupp

Köp min.. ALDRIG vart nåt fel, gått som en klocka hela tiden.
Endast söndags körd av min mormor på 84år!!

:D

kört min 500 mil utan problem. det enda som hänt är att en kabel till startmotorn vibrerade loss. Tog ca 1 minut att fixa.

Väldigt rolig hoj... särskilt när man skall köra från Uppsala till Stockholm med 8 sporthojar bakom sig på motorvägen :crash

Tänk till vad du vill ha för hoj innan, det är en bushoj. Inget att mala motorväg med. Rolig att köra med upp till ca 140. Men om alla polarna har sporthojar så kan det va lite tradigt ibland på transportsträckorna.

bakhjul, framhjul och kurvigavägar är den oslagbar på. :tummenupp

Jaha, det verkar ju ganska trevligt det där tycker jag. Det där med lager som pajar i motorn är det ett allmänt känt problem eller?

Jag skulle gärna köpa en av era dukar men ska dra ut och resa ett halvår nu och kommer alltså inte tjacka nåt förrän till våren...

Vill också tacka för alla inlägg, fortsätt gärna om det är nåt annat ni kommer på.

Vad beträffar att åka motorväg en längre sträcka så är det inte så jävla kul med min gamla skeva sucka från 79 heller...

Jag tror inte att DukeII:an eller någon annan hoj med lc4 640-motorn har mer problem med skurna lager än någon annan stor stånka. Jag tycker att KTM är ett bra alternativ om man inte vill serva ihjäl sig. Därmed INTE sagt att man ska slarva med servicarna!!
Enda fel jag haft på min är en brusten kopplingswire.

DukeII:an är kanon om du vill ha mkt i en enda hoj.
Rolig för stadsbus, skaplig på bana (Ok, ok, det finns bättre moppar för det) bra att lära sig stunta på, går att wheela långa sträckor utan att man förstör nåt pga bristande oljetillförsel.
Den går faktiskt skjutsa på, även om det inte är roligare än på någon annan moppe... Och den ser fräck ut, som poserhoj är den svårslagen.

Jag tror du kommer att gilla en DukeII.

My 2 cents

Skurna lager ???

Jaja, ingen här i Gävletrakten har råkat ut för det ivf. Å här snurrar det massor av LC4or....

Min duke gick 1000problemfria mil innan jag sålde den, sedan killen som köpte den hann åka en 400 till innan den blev såld till stockholm....... nu vet jag inget mera om den.

DUKE :bow :bow =BRUDMAGNET :slicka

Jag kör som en mes, kanske därför min höll :rodnar

Äh, du märker väl på säljaren hur seriös han verkar.......

Å skulle den rasa så parkera den utanför MCD så kan du ragga runt den ändå :fakta

K-Micke skrev:
Jaha ja, kanske man skårar till slut då. :lol

Törs man köpa en beg Duke, trots att den använts mest som wheelie-leksak?
Kan man få tag på en KTM verkstadmanual, och göra all service själv?

Justera ventiler? Snarare kolla dem, på 500mil så har min ena avgasventil behövts justerats lite.......... de verkar inte röra mycket på sig (gäller min 625a iaf) :rock

Tom Byron skrev:
Jag kör som en mes, kanske därför min höll :rodnar

Äh, du märker väl på säljaren hur seriös han verkar.......

Å skulle den rasa så parkera den utanför MCD så kan du ragga runt den ändå :fakta

Köpte en duke i våras som nu har gått ca:400 mil.

Den så kallade nummer skylt´s hållaren har skakat sönder men det är inget problem för att det är bara att flytta in skylten i hjulhuset.

Jag har aldrig plockat ut den på bana men som jag kör (läs ganska vilt) så tycker jag inte att man behöver tok trimma den.
Kasta på slipon,bestycka om fuggen och bort med locket till luft burken så har du effekten som behövs för att ha kul.

Duke är en kalas rolig hoj som du kommer att ha mycket kul med.

/Belle

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back