Duke II eller 640 SM?

FranKe

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati Monster
Vad skiljer dessa åt, om man främst tänkt köra gata, vilken passar bäst?

Jag antar att motorn är densamma och att det som skiljer kan vara vikt, ev fjädring?
 
Valde själv mellan dessa.
Längre fjädringsväg och billigare plast till 640. Ska man åka lite grus så passar 640 bättre.

Men duken är ju cool. Åk och prova! :tummenupp
 
bara staden=duke
vill åka lite på sidan om ibland o ha ett coolare stuk "plain" 640 :hihi
 
Duken är skitkul, men tro inte att du kan krasha med den som en motard, särskilt fälgarna är skitklena.
 
Själv så tyckte jag Duken var väldigt trevlig.
Som någon tidigare skrev åk och prova båda.
 
Bejaka hobbyhulliganen inom dig, ta en 640. Klart billigare att kasta i diket, stryktåliga mussepiggöron som tål att klippa backspeglar med på söderbron, gott om billiga tillbehör.

/F
 
FranKe skrev:
Från vilken årsmodell finns denna? Den är rätt ny va?


Prestige kom -03.
Dock har det visat sig att alla inte har duke speglar på sina, men svarta fälgar har dom :tummenupp .
Dubbla piper kom -05.
 
Duke Vs 640

Jag har planer på att inskaffa mig en Motard till nästa vår......
Det står mellan 640 prestige eller en Duke II. Jag kommer att köra 50/50 landsväg och grusväg. Har aldrig provkört just nån av dessa modeller. Vilken är att rekomendera.

MVH

Magnus :banana
 
rah skrev:
Jag har planer på att inskaffa mig en Motard till nästa vår......
Det står mellan 640 prestige eller en Duke II. Jag kommer att köra 50/50 landsväg och grusväg. Har aldrig provkört just nån av dessa modeller. Vilken är att rekomendera.

MVH

Magnus :banana

Om du läser tråden så ser du att 640Sm är att rekomendera. Duken hör inte hemma på grusväg även om det går.

/Micke
 
Har ej kört duke men jag har en 05:a prestige. Toksnygg! och skitkul att köra!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top