Har tidigare haft olika sportmaskiner men bestämde mig nyligen att det var hög tid för någonting annat. Jag gillar skarpt flattrack stuket på hojar men har tidigare kört äldre hoj och vill ha något med en motor som är lite nyare.
Efter lite tittande blev det en KTM lc4 från 1997 som var ombyggd till duke 2 med motor, sving, gaffel, plast etc från duke 2-03, dvs high flow versionen. Det jag tänker göra med denna hoj är att försöka ge den en mer "urban" look, men lite sänkning, retro framlampa samt rensa bort onödiga detaljer.
Planerade förändringar (hittills):
- Flytta in skylten under sadeln
- Korta ljuddämparen och lägga till db killer
- Byta framlyse
- Ny digital hastighetsmätare
- Sänka framgaffeln ca 4cm
- Byta blinkers
- Bygga om elsystemet något
Ett problem i detta är att jag bor mitt i stan och saknar vettigt garage för större rivningar. Det blir inte heller bättre av att man bor litet, rena rama tetrisspelet varje gång man ska rota fram verktyg och gå ner till hojen som står i ett parkeringsgarage..... Och efter varje gång köra omvänt tetrisspel för att skona sambon från skruvar i frukostflingorna.
Efter lite tittande blev det en KTM lc4 från 1997 som var ombyggd till duke 2 med motor, sving, gaffel, plast etc från duke 2-03, dvs high flow versionen. Det jag tänker göra med denna hoj är att försöka ge den en mer "urban" look, men lite sänkning, retro framlampa samt rensa bort onödiga detaljer.
Planerade förändringar (hittills):
- Flytta in skylten under sadeln
- Korta ljuddämparen och lägga till db killer
- Byta framlyse
- Ny digital hastighetsmätare
- Sänka framgaffeln ca 4cm
- Byta blinkers
- Bygga om elsystemet något
Ett problem i detta är att jag bor mitt i stan och saknar vettigt garage för större rivningar. Det blir inte heller bättre av att man bor litet, rena rama tetrisspelet varje gång man ska rota fram verktyg och gå ner till hojen som står i ett parkeringsgarage..... Och efter varje gång köra omvänt tetrisspel för att skona sambon från skruvar i frukostflingorna.