Duke bromskontakt fråga

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Köpte en duke2 från 04 men bromsljuset fungerade inte. Kom hem och felsökte och märkte att kontakten till bromsljuset vid handbromsen inte ville vara med. Skruvade bort den och då lossnade något litet litet och försvann...

Hur som helst fixade kontakten och nu fungerar den som den skall när man trycker på den men det fungerar inte när man monterar dit den. Så frågan är vad som felar. På bilden ser ni kontakten med "knappen" till V och bromsgrepp med hållaren till höger. Som ni ser på bilden så är "knappen" ca 1mm hög och hålet som den skall in igenom till bromsgreppet ca 4mm. Alltså bromsgreppen trycker inte in knappen. Frågan är vad som är sönder. Skall knappen vara längre eller saknas det en del på bromsgreppet eller skall det verkligen ligga något litet litet löst i hålet? Det sist nämnda känns som ett enormt fulmek men vad vet jag. :confused:

Någon som har en duke som kan kolla och kanske fota lite så jag slipper beställa hem en massa delar som jag inte har nytta av. Lokala KTM nissen visste pulade mest med crossar så han kunde inte hjälpa till.

hum bilden ville inte vara med verkade det som...nytt försök.

Bifogat

• kontakt.jpg
    kontakt.jpg
    16.3 KB · Visningar: 46
Var ute o kollade på min hoj, vad jag kan se så sitter det en liten distans i hålet "fulmek" som du kallar det. Men det borde vara lätt att göra en ny om inte den gamla dyker upp.

Tackar, hittade faktiskt delen på en sprängskiss på ett annat ställe än det jag sökte på tidigare. Helt rätt som du säger är det en liten distans. Kändes bara så jäkla korkat. Den kan man ju nästan garrantera att man tappar när man lossar kontakten om man inte vet om att den sitter där och även då är det lätt att tappa den...Dålig lösning om jag får säga det.

Men nu vet jag ju hur det skall vara och kan enkelt fixa en egen liten distans.

Bifogat

• distans.JPG
    distans.JPG
    14.1 KB · Visningar: 48
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär