duke blårök

ascH

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
ktm
hej var ute igår o körde med min duke 640 -01 helt plötsligt började den och blåryka något fruktansvärt+ så fick jag en tomgång på ca 2800 stängde av den o startade igen rykte fortfarande gjorde likadant en gång till då var allt normalt igen...oljan ser normal ut o inget olja i vattnet nån som vet vad f.. som hände?? blev rättså skitnödig om man nu kan säga så..har åkt hela dagen idag inga problem alls går bättre än nånsin...:confused: kan det ha varit för mycket olja i??

Japp mycket möjligt att det var oljerök..

Svart rök - soppa
Blå rök - olja
Vit rök - vatten

ja det kan man väl säga ;)

kan det bli rök pga mycket bakhjulsåkning??

Last edited:
Lyft sadeln och kolla därunder.. duke'n har en tendens att spotta ur sig en massa olja när man leker. :tummenupp

ok tacksam för svaren jag som trodde att det var motor haveri bara o fortsätta att leka :)

Min Ktm 660 ville gärna suga i sig olja efter stoppiesar.... Inget att oroa sig över....

Den trycker ur sig olja via vevhusventilationen vid bakhjulsåka och iom att det är ett slutet system, så kommer oljan in i luftburken varpå den sugs in i motorn. Det kan undvikas genom att leda ventilationen till ett separat kärl istället. Men håll också ett öga på oljenivån, så du inte kör med för låg nivå...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti