Lc4:a
Hej!
Är det någon av er som har haft ett motorhaveri på Er LC4:a. Har en Duke -01 (1300 mil).
Jag skrev i ett tidigare inlägg och förklarade där att jag vatten i oljan och förmodade att topppackningen eller packboxarna till vattenpumpen gått sönder.
Efter lite efterforskning med div. KTM mekaniker så nollade motorn för rätt kamtid. Därefter tappade jag ur oljan och såg till min förvåning massor med aluminium spån. Tog sedan magnetpluggen i oljeopluggshålet för att få med allt spån och fick plötsligt med en hästskobricka på magneten.... detta bådade inte gott. Plockade bort kopplingskåpan och får då se att kopplingshuset är metallrent och kåpan är stora jack i. Jag förmodar att kopplingslagret har havererat.
Är det någon av er som gjort en sådan renovering och ungefär hur mycket kostar det att lämna in den?
Finns det även någon vänlig själ som har en verkstadshandbok över LC4:an.
Vänligen
Tomas
Hej!
Är det någon av er som har haft ett motorhaveri på Er LC4:a. Har en Duke -01 (1300 mil).
Jag skrev i ett tidigare inlägg och förklarade där att jag vatten i oljan och förmodade att topppackningen eller packboxarna till vattenpumpen gått sönder.
Efter lite efterforskning med div. KTM mekaniker så nollade motorn för rätt kamtid. Därefter tappade jag ur oljan och såg till min förvåning massor med aluminium spån. Tog sedan magnetpluggen i oljeopluggshålet för att få med allt spån och fick plötsligt med en hästskobricka på magneten.... detta bådade inte gott. Plockade bort kopplingskåpan och får då se att kopplingshuset är metallrent och kåpan är stora jack i. Jag förmodar att kopplingslagret har havererat.
Är det någon av er som gjort en sådan renovering och ungefär hur mycket kostar det att lämna in den?
Finns det även någon vänlig själ som har en verkstadshandbok över LC4:an.
Vänligen
Tomas
Last edited: